moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Behandla din man - som en man

Kategori: Feminism och genus

Asså MSN och deras urknasiga tips, men kolla då!
 
Du hör sällan om en kvinna som skryter vilt och ohämmat över att hon tagit disken eller dammsugit, medans de flesta män gärna pratar vilt och brett när de gjort något i huset. Anledningen är helt enkelt att han gärna vill ha lite beröm. Det vill säkert du också ha om du till exempel borrat ett hål i väggen.
 
Asså, dom här tipsen? På 2000-talet?  När jag läste jag ba tänkte:
 
Jag tror min kille skulle bli djupt förolämpad om jag berömde honom varje gång han startade en tvättmaskin. Som om han vore en unge liksom. 
 
Och varför i helvete skulle jag va stolt över att ha borrat ett hål i väggen....?

Kommentarer

  • Hampus (killen) säger:

    Jag har faktiskt gått och undrat varför jag inte får mer beröm när jag förtrycker min oerhörda manlighet och hänger tvätt.

    Svar: Nu vet du babe! Men jag är faktiskt glad att du skruvade ihop den där ikea-hyllan... ;)
    Mican

    2012-12-08 | 23:51:50

Kommentera inlägget här: