moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag är så mindfuckad av det lyckliga livet-normen

Kategori: Feminism och genus

Att hitta en partner som en kan älska för alltid. Att flytta ihop. Att gifta sig. Att flytta till en villa lite lagom lantligt. Köpa en katt. Skaffa barn. Leva svensson-livet med lite extra krydda kanske.

Ah det är helt sjukt hur normföljande mina drömmar om sånt e. Influerad av alla romantiska filmer och förväntningar runt omkring, ofc. Asså jag vet ju att den här typen av liv inte per definition är bättre än nåt annat sätt att leva (kanske tvärtom...) men ändå så är detta va mina drömmar o planer handlar om.
 
Det är inte fel att följa strömmen om det är åt det hållet en ska. Men hur kan jag va säker på att det är vad jag vill, och inte vad jag tycker att jag borde vilja?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: