moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Myter om invandring

Kategori: Whatever

Ååh fan vilken bra grej att dränga i fejjan på puckon som argumenterar för minskad invandring och blablabla. Regeringen har gjort en sammanställning av vanliga myter om invadring, se den här
 
Det kommer bland annat fram att Sverige inte förlorar massa pengar på invandring. Just det här vill jag dock kommentera. Personligen tycker jag inte det spelar nån roll om Sverige förlorat massa pengar på invandringen, för det ska ju inte va ekonomiska intressen som gör att vi tar emot flyktingar. Det måste ju grundas i humanistiska värderingar, i solidaritet,  att hjälpa människor som behöver hjälp?

Varför ska allt hjälpande alltid handla om pengar? 

Kommentarer

  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Jag vet i alla fall att OM det skulle bli krig här och jag var tvungen att fly för att överleva, hoppas jag innerligt att det fanns länder där ute i världen som släppte in mig i deras samhällen. Självklart ska vi ha invandring. Öka den så mycket som möjligt, det är min åsikt.

    2012-12-12 | 12:04:40
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se

Kommentera inlägget här: