moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Alla barn borde testa lagsport

Kategori: Whatever

Jag tror det skulle ge så sjukt mycket för barnen att få testa på nån form av lagidrott. 
 
- Lära känna sin kropp, hur den funkar och hur den känns - en god kroppsrelation
- Lära sig älska motion och rörelse, i kul form
- Lära sig samarbeta
- Lära sig fungera i sociala situationer 
- Få ökad förståelse för andra, mindre egoistiskt
- Och så få kompisar så klart, extra viktigt om ungen t.ex. är mobbad i skolan
 
Fotbollen är fortfarande (efter 15 år) typ det roligaste i mitt liv. Jag fullkomligt älskar att träna och spela match. Hänga med mina sköna lagkompisar är najs och att få liksom maxa träning i fotbollsformat är helt enkelt underbart för mig. 

Kommentarer

  • Michis säger:

    Ush jag har alltid hatat lagsport =P

    Svar: Men då har du ju testat iaf ;)
    Mican

    2012-11-07 | 22:35:27
    Bloggadress: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här: