moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Ånej lår som går ihop

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Fan va osexigt och rent av hälsofarligt asså! Fan hur kan en människa tillåta sig själv att va så osund, borde kanske tänka på vad hen äter! För sin egen skull såklart (inte alls för att jag är obsessed över hur andra ser ut och vill klanka ner på dom som är nöjda fast dom är "fula", för att jag är avundsjuk på deras självkänsla)
 
Nämen ärligt talat, jag är inte ohälsosam. Jag tränar och rör på mig och äter rätt bra för det mesta (men säjer aldrig nej till lite choklad om det bjuds förstås). Yes mina lår är biffiga, men guess what, JAG SKÄMS INTE ÖVER ATT DOM ÄR STORA! Jag tänker inte be om ursäkt eller dölja dom. Det är min glada kropp som jag trivs i och jag vill gärna dela med mig av min kroppskärlek! Feel the looove! <3
 
 

Kommentarer

  • Jessica E-Med ny design! säger:

    Detta känns som en ripoff på Egoinas lilla demonstration mot Kissies obegåvade uttalande om lår som går ihop. Blandat med lite Lady Dahmer-ilska :)
    Därmed inte sagt att du har fel, absolut inte, men det är en rolig blandning av ganska olika bloggare. Intressant!

    Själv har jag ungefär dubbelt så feta lår som dig, men så är jag ju också 13 år och två barn äldre, samt har ridit 6-8 timmar per dag i ett decennium, och tja, det sätter sina spår. Men jag tänker inte skämmas, mina lår funkar bra till det de ska, så jag är nöjd. Och det är ju inte andras sak vad jag har för lårvidd ändå så...

    Svar: Egoina vet jag inte vem det är, men Lady Dahmer inspireras jag mycket av så många inlägg i bloggen är väl nästan ripoff på henne ;)
    Det är rätt skönt att va stabil ju! Fan va härligt att höra om ett kvinna som trivs med kroppen :)
    Mican

    2012-11-06 | 09:32:03
    Bloggadress: http://jessicae.blogg.se
  • John säger:

    Gör du någonting annat än att älta ditt utseende?

    Svar: Jag ältar inte mitt utseende. Är jävligt nöjd med min kropp, har typ ingen ångest över den (längre). Men jag vet att andra har det. Möter särskilt tjejer (som söker stöd hos tjejjouren) som ständigt har ångest över vikt, mat och utseende.
    Jag vill kämpa mot samhällelig utseendefixering och den ångest det skapar, att ständigt behöva se perfekt ut, väga rätt och ja ni vet.

    Fattar du inte skillnaden på att älta eget utseende och problematisera generell utseendefixering så är du för dum för att läsa min blogg.
    Mican

    2012-11-06 | 15:55:01
  • Nina säger:

    Är det ok att säga att dina ben är sjukt snygga? :3

    Svar: Hellre kommentera utseende positivt än negativt iaf! Men jag skulle bli gladare av att höra hur otroligt cool och smart jag är ;)
    Mican

    2012-11-07 | 19:28:36
  • Nina säger:

    Så sant! Och väldigt cool och smart är du har jag märkt efter att ha läst igenom mycket av din blogg :)

    Det syns att du får mycket inspiration från Lady Dahmer, hennes blogg har varit min favorit i ett par år nu (det var genom hennes som jag hittade din blogg). Och jag tror minsann att jag hittat en till som jag kommer börja besöka regelbundet ;D

    Svar: Tack tack tack :D Japp hämtar mycket inspiration från henne och från andra bra bloggar. Jag ser med glädje fram emot att ha dej här!
    Mican

    2012-11-08 | 14:24:15
  • Ines säger:

    Jag älskade mina lår innan jag fattade att det var osexigt att de gick ihop. Komplexade över det, svälte mig osv, men nu så bara: skitsamma. Jag älskar tjocka lår, både på andra och på mig själv, jag tycker det är assnyggt!

    Svar: Fan va kul att höra att du trivs bra nu :D
    Jag älskar mina lår också (utom på sommarn när jag går i kjol för då får jag skavsår...suck) men poängen är ju såklart att ALLA former ska va okej, smala, tjocka, skrövliga whatever liksom.
    Mican

    2012-11-09 | 16:53:00
    Bloggadress: http://depressed.webblogg.se
  • Elin säger:

    Heej!!
    Nu snor jag den här lår-bilden av dig!! Hoppas det är okej att vi använder den på vårt kollage? Det skulle vara jättesnällt, om du kunde skicka en bild på din mage också? Vi har nästan inte fått in några alls.. & du vill ju också bekämpa idealet, så tänkte höra om du kunde knäppa en bild om det inte är för mycket besvär? TACK på förhand <3
    (om du bestämmer dig för att skicka.. så skicka till antingen till [email protected] eller [email protected]) KRAM

    Svar: Det är helt okej! Jag tar bilder nu på en gång och skickar!
    Mican

    2013-03-20 | 22:12:51
    Bloggadress: http://www.idealfighten.blogg.se

Kommentera inlägget här: