moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Hon vill bara ha bekräftelse

Kategori: Whatever

Hör ofta kommentarer i stil med "hon mår inte dåligt på riktigt, hon vill bara få bekräftelse", typ när det gäller ungdomar som skär sig eller dricker mycket. 
 
Men vafan? Frågan är ju varför personen har sånt stort behov av bekräftelse. Antagligen för att hen mår dåligt, va? Även om folk bara verkar skära sig/visa ångest vid utvalda tillfällen så är det ju ett tecken på att nåt är fel. På att hen inte orkar själv. 
 
BARA GE MÄNNISKAN BEKRÄFTELSE DÅ!
 
Bekräftelse på att jag ser, jag lyssnar, jag förstår att du mår dåligt. Och bekräftelse i att hen är värdefull, och så viktig att jag ska göra mitt bästa för att hjälpa. 
 

Kommentarer

  • ett ritstift i din rumpa säger:

    det där är så jobbig kommentar, för det verkar liksom aldrig slå personen att man inte mår bra alls ifall man kan gå så långt som att skada sig själv för att få uppmärksamhet.

    Svar: Kan bara hålla med dig!
    Mican

    2012-11-13 | 20:53:14
    Bloggadress: http://yllestrumpa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: