moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

OMG jag håller med Kissie!

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Shit asså trodde aldrig det skulle hända men nu har Kissie skrivit ett inlägg och helt ärligt kan jag säga att jag inte kunde sagt det bättre själv. 
 
Kolla va smart hon skriver om skönhetsidealen här
 
Så tyvärr ska ju folk klanka ner på henne i kommentarerna. Visst du kan tycka att det är skenheligt eftersom hon själv hängt ut blondinbella som tjock men hey, folk kan ändra åsikter! Det är liksom helt okej. Och så skriver folk att eftersom hon följer idealet så är inte hon rätt person att problematisera fulfobin? WTF? Det är väl skitbra att så många som möjligt problematiserar, det måste liksom inte va bara håriga stora feminister (hehe) som gör det.
 
Kan ju va så att en önskar att utseendehetsen ska minska, fast en själv är utseendefixerad - för att en inte orkar stå emot liksom. Yes det går att kritisera normerna och ändå följa dom - så länge en är medveten om det.
 
ASKUL när folk chockar mej på det här sättet! :D 
 
 
Och juste innan jag glömmer: DU DUGER SOM DU ÄR! True story.

Kommentarer

  • Angelica Ericson säger:

    Intressant! Åh jag älskar den här bloggen! Du är bäst :D

    Här. Såg den och tänkte på din blog lite :P

    http://24.media.tumblr.com/tumblr_md7ofxdLeB1r9ouy2o1_500.jpg

    KRAM <3

    Svar: Tack! Härlig bild :)
    Mican

    2012-11-29 | 17:48:55
    Bloggadress: http://nightcrawler.webblogg.se
  • Aida säger:

    Jag är ledsen att chocka dig igen, men det där inlägget hade Kissie snott från en annan bloggare, hon ville väl provocera för att hennes läsare sjönk eller något.

    Så nu vet du det. :(

    Svar: Aja det är skitsamma, bra var det iaf ;)
    Mican

    2013-01-18 | 00:37:38
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se

Kommentera inlägget här: