moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

HYCKLERI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kategori: Sån är jag

 
 
Kolla värsta schyssta coolaste skorna jag köpte igår :) Vart så glad när jag provade dom och dom passade, brukar ha svårt att hitta skor för mina ankfötter.

MEN FAN INTE KAN VÄL JAG POSTA BILDER PÅ YTLIGA GREJER?

Ehm fast då har ni nog missuppfattat mig. Ja, jag kritiserar utseendefixeringen i samhället. Men jag vill inte att alla ska sluta bry sig om mode, shopping eller smink. Det enda jag vill är att allt det här ska vara förknippat med ett "jag vill" och inte med ett "jag måste". 

Ibland kan det vara svårt att veta om en gör något för att det är kul eller för att det förväntas, för att leva upp till normerna. Men frukta ej! Här kommer en liten lathund så du kan få insikt i ditt beteende! :)

BRA - Det gör dig glad att göra det, och du får inte ångest/jobbiga tankar om du inte gör det. 

BAJS - Det gör dig glad att göra det, men du får ångest/jobbiga tankar om du inte gör det alt Det gör dig inte glad att göra det, men det känns ännu jobbigare att inte göra det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: