moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Det här jävla yttrandefrihets-kortet

Kategori: Whatever

Som ALLTID ska komma upp när en kritiserar nåt. Alla har rätt att tycka som dom vill. 

Jamen va fan det är ju inte samma sak som att få tycka nåt, uttrycka sig om detta, och sen ha rätt att inte bli emotsagd. Du har rätt att tycka som du vill och säga det (sålänge det inte är hets mot folkgrupp typ) men jag har också rätt att säga emot dig, och till och med kalla dig för idiot om jag vill.
 
Eller det bästa: Det får man väl inte säga i det här landet. Och så säger dom det ändå. Nina Åkestam skriver bra om det. 
 
Och dessutom, bara för att du har laglig rätt att uttrycka idiotiska åsikter, behöver ju inte det betyda att det är rätt att göra. Om jag ser en människa på stan med ful näsa har jag all rätt att säga till personen hur ful jag tycker den är, men det gör jag inte. Varför? För att vissa saker är onödiga att säga. 
 
Blir så trött på detta tramsande om självklarheter, klart att vi har yttrandefrihet men det är helt irrelevant att ta upp i en diskussion - ALLA VET DET!
 
 

Kommentarer

  • SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma säger:

    Jag håller med!! Detta kommer ju väldigt ofta upp i "blocka"-diskussioner. "Vadå, blockar du mig? Då blockar du min rätt att säga vad jag tycker!!" Ja, och det har jag rätt att göra i MIN blogg. Du får skriva vad du vill i DIN blogg och om jag kommenterar på ett rent otrevligt sätt där har du full rätt att blocka mig. Eller, som du skriver, säga emot mig. Självklart.

    Och i yttrandefriheten gäller också att det inte är okej att kränka någon. Självklart.

    2013-04-13 | 09:10:22
    Bloggadress: http://minasannaord.wordpress.com
  • Purre säger:

    Blocka-diskussionerna är så onödiga.. Jädra revir-pissande har vem som helst rätt att blocka från sin blogg.

    2013-04-13 | 19:33:20
    Bloggadress: http://www.purrespratstund.com
  • pelle pettersson säger:

    2 frågor ; vad är hornsgatsvänstern?vad är cispersoner?

    Svar: Hornsgatanvänstern = ingen aning, nåt knäppt uttryck för genusförespråkare typ.
    Cispersoner = personer som känner sig nöjda med sitt biologiska kön och sin könsroll. En "kvinnlig kvinna" typ.
    Mican

    2013-04-13 | 20:57:05
  • pelle pettersson säger:

    tack ska du ha ,det är inte så lätt för en åldrande lantis att hänga med

    Svar: Varse!
    Mican

    2013-04-14 | 07:32:12

Kommentera inlägget här: