moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag måste fan va film-synsk

Kategori: Sån är jag

Jorå. Typ alla filmer jag kollar på så kan jag räkna ut vad som kommer hända framöver, vem som är skurken, hur det kommer sluta. Undantaget dom med lite twist och dubbeltwist som typ Shutter Island och sånt.
 
Romantiska komedier går extra lätt men det är fan bara för att alla går efter exakt samma koncept. Halvkass situation i början (singel snubbe/tjej), som börjar bli lite bättre (träffar nån), sen blir det askasst och dom bråkar/separerar fast allt bara är missförstånd och sen till slut hittar dom tillbaka till kärleken (gärna på en flygplats eller i en kyrka).
 
Så, antingen har jag ett sjätte sinne eller så är dom flesta regissörer fett dåliga på nyskapande.
 
Brukar ni också kunna "läsa av" filmer?

Kommentarer

  • Angelica säger:

    Jag listade ut slutet på Shutter Island direkt. :(

    Svar: MEN SLUTA SKRYYTAAA ;)
    Mican

    2013-04-07 | 13:47:35
    Bloggadress: http://www.whirlwind.nu
  • Ligneto säger:

    Jobbade på rättspsyk när jag såg shutter island... fattade ganska snabbt vad som skulle hända :p

    Svar: Ahaa men då e det fusk ;)
    Mican

    2013-04-07 | 15:33:51
  • Aida säger:

    Här hemma brukar jag köra tävling med mig själv, typ "nu händer det här" nu kommer han säga såhär" och se hur många rätt jag får :D, inte så kul att kolla film med mig alltså, när jag sitter och tänker så högt.

    Svar: Haha jag är likadant, ska alltid prata sönder filmen.
    Mican

    2013-04-07 | 18:42:27
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Amerikanska romantiska komedier är alla exakt likadana.

    2013-04-07 | 19:22:50
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • ett ritstift i din rumpa säger:

    med de romantiska hollywood- komedierna känns det nästan som att de bara har ett enda manus där de på random byter ut lite namn och någon plats här och där...

    2013-04-09 | 21:38:11
    Bloggadress: http://yllestrumpa.wordpress.com
  • Michaela säger:

    Haha min syster hatar att titta på film med mig och vår pappa eftersom vi två alltid diskuterar oss igenom filmen och ligger tre steg före genom hela filmen...
    Älskar att en i 90% av fallen alltid har rätt i vad som kommer hända!
    Böcker tycker jag dock är lite svårare att lista ut i förväg. Hur är det för dig?

    Svar: Aa böcker är svårare tycker jag med.
    Mican

    2013-04-13 | 16:26:39

Kommentera inlägget här: