moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Kommer jag att palla trycket?

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Drar till spanien om sisådär tre timmar. Fett najs. Sol, värme, jobba lite på C-uppsatsen med min sköna skrivarpartner. God mat. Chilla galet liksom. 
 
Här ska vi bo:

Men så kommer vi till det här med - hår. Igen. Kommer jag att palla trycket och gå i håriga ben på stranden? Kommer jag att känna mig bekväm i blommig klänning, med päls på bena? Eller kommer jag falla platt för skönhetsidealen och känna mig obekväm? 
 
Jag är både nyfiken och orolig för hur det kommer kännas. Jag gillar att utmana mig själv, men jag är ännu inte så cool att jag vågar va helt alternativ, ena tån hänger liksom kvar i normen. Och jag pallar inte känna mej obekväm en semestervecka, så kanske, men bara kanske, kommer jag raka benen. Tar med hyveln utifall att dårå.

Men då kommer jag säkert bli besviken på mig för att jag failade Kampen.

Några tips, peppande ord eller hycklerianklagelser ni vill dela med er av?



P.S - Lugn! Jag kommer blogga under veckan trots semester, iallafall ett inlägg om dan :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Smickra inte dig själv fööör mycket nu, ingen kommer att lägga märke till de håriga benen förutom du själv! ;)

    Svar: Haha vi alla vet väl att jag är expert på att smickra mej själv? ;)
    Mican

    2013-04-16 | 10:33:33
  • Calle säger:

    Nej, just det. Ingen kommer att orka bry sig för de är fullt upptagna med sin egen kroppsångest.
    Lämna rakhyveln hemma du. Dessutom är det väl ingen där som du kommer att träffa igen? Passa på att dansa lite på borden då också!

    Svar: Jag dansar aldrig, varken nykter eller onykter ;)
    Mican

    2013-04-16 | 11:57:59
    Bloggadress: http://calleism.wordpress.com
  • Maj säger:

    Nä, tror ingen kommer bry sig heller. Så skippa de där.

    Jag är typ ständigt ful, alltså jag orkar inte göra mig i ordning. så är ofta orakad på benen och går till träningarna med uppvikta träningstights. Ibland känns det som att jag får blickar, men ingen säger något, och de man inte vet lider man inte av.

    2013-04-16 | 13:52:11
    Bloggadress: http://majckj.blogg.se
  • pelle pettersson säger:

    många blir besvikna om du rakar benen,schamponera och kamma så blir du SÅ FIN

    Svar: Kamma hahaha :D
    Mican

    2013-04-16 | 15:16:59
  • Lesthis gothworld säger:

    Hoppas du lyckas! YOU CAN DO IT! I BELIVIE IN YOU! osv.. ;D

    2013-04-16 | 17:52:36
    Bloggadress: http://lesthi.blogspot.se/
  • Aida säger:

    Nu ska vi inte linda in det här, för säkert kommer folk att se det och bry sig lite för mycket. Tänk att för varje sån människa kommer den att få sig en tankeställare (förhoppningsvis) eller bara få se hur en naturlig tjej ser ut, ett steg mot rätt riktning! På dom bara! Färga håret rosa så det syns mer :D Go wild and crazy. haha :)


    Heja heja!

    (luddigt o inget sammanhang, är alldeles för trött)

    Svar: Ja rosaaaaa :D
    Mican

    2013-04-16 | 22:38:09
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se

Kommentera inlägget här: