moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Vad är det värsta en kan bli kallad?

Kategori: Whatever

Ja, vad fan kan det vara? Vilket ord är hemskast att kalla någon?

Jag tror absolut att det varierar från person till person. Att bli kallad extrem eller barnslig eller ful är ingenting jag skulle bli upprörd över. Däremot trångsynt, det skulle kännas. Eller elak. Osympatisk. 
 
Sen beror det ju såklart på vem som säger det också, värre om det är nån nära än ett nät-troll liksom. 
 
Vad skulle ni inte vilja bli kallade?

Kommentarer

  • VILDAH - ung och skönsjungande feminist säger:

    "falsk" hade svidit.

    2013-04-20 | 14:43:06
    Bloggadress: http://vildah.blogg.se
  • Lesthis gothworld säger:

    Finns säkert värre ord men när någon kallar mig tråkig blir jag riktigt upprörd faktiskt :'D

    2013-04-20 | 16:09:41
    Bloggadress: http://lesthi.blogspot.se/
  • Ligneto säger:

    "feminist" faktiskt... Det är tyvärr många som uppfattar mig som feminist eftersom jag tycker att det här med jämställdhet är något viktigt men jag själv uppfattar mig inte som feminist och därför blir det som ett slag i ansiktet. Typ som att man skulle jobba för röda korset och få höra "hur bra det är att man hjälper kristna".

    2013-04-20 | 16:20:30
  • Emma säger:

    Elak, eller liknande är det väl som jag verkligen inte skulle vilja bli kallad. Dock vet jag med mig att jag tar fruktansvärt illa vid mig om någon kallar mig "jobbig".

    Sedan är jag nog sådan som person att jag blir ledsen oavsett vad personen säger om den säger det för att vara elak, jag har så svårt för medveten elakhet. Om en person säger något av okunskap/tanklöshet eller liknande så tar jag nog inte åt mig vad de än säger dock.

    2013-04-20 | 17:06:47
    Bloggadress: http://hemmahosknyttet.blogg.se
  • Katarina säger:

    "Hora", är nog det värsta vad gäller mig.
    Jag blev mobbad/sexuellt trakasserad under många år, och då var "hora" det jag allra oftast kallades. Det blev så illa att när någon jag inte kände på stan bara nämnde ordet så reagerade jag som om de sade något till mig.
    Min pojkvän kallade mig det under ett bråk en gång, han fick sig ett ordentligt pungnyp vill jag lova och har inte ens yttrat det ordet sedan dess.

    2013-04-20 | 17:16:11
  • Pelle säger:

    HEN!

    ;)

    närå, jag vet inte. kanske "elak". har ju jävligt skum humor som säkert kan uppfattas som "elak", men menar alltid väl.

    2013-04-20 | 18:16:59
    Bloggadress: http://pellespersonliga.blogg.se/
  • pelle pettersson säger:

    mördare , det drabbar ibland djurbönder

    2013-04-20 | 18:26:28
  • viola - midnattsbalett säger:

    Falsk.
    Elak.
    Dålig vän.
    Det skulle göra rätt ont att höra. Men jag tar ganska illa upp av vad som helst om någon säger det på ett taskigt sätt.

    2013-04-20 | 22:44:24
    Bloggadress: http://midnattsbalett.blogg.se
  • Anja säger:

    Svag.

    2013-04-21 | 18:59:55
  • Matilda säger:

    Det värsta hittills jag blivit kallad skedde i helgen, "insparkad fitta". Men det värsta skulle nog vara att höra att man är en dålig vän av någon man bryr sig om. Usch. Ryser av tanken.

    Svar: Insparkad fitta? Vad är det ens för nåt? En fitta som typ vänt sig inåt eller vad? Hahaha fan va sjuk fantasi personen måste ha
    Mican

    2013-04-24 | 19:39:25
  • Matilda säger:

    Vem vet... Jag funderade också över det men tyckte mest att det lät läskigt. Tänk att få fittan insparkad liksom. Aj?

    Svar: Ja det låter fan obehagligt.
    Mican

    2013-04-24 | 23:51:26

Kommentera inlägget här: