moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

De fem bästa argumenten mot att bry sig

Kategori: Whatever

Kawa på Genusfolket skriver brilliant om motargument feminister och antirasister brukar stöta på. De fem vanligaste idiotiska sakerna folk brukar slänga ur sig när en kritiserar sexistiska/rasistiska uttryck. Jag har mött på alla, kan jag säga. 
 
Argument nr 3 är roligast tycker jag. 

3. Det är censur, ni försöker tysta mig!

Man tycker att det här argumentet borde falla på sin egen orimlighet. Men låt oss gå igenom det ordentligt så att till och med den mest inbitna kommentarsfältherren förstår. Det är inte censur när någon säger emot dig. Du blir inte tystad när någon kritiserar något du sagt. För, här kommer den svåra biten, precis som du har rätt att slänga ur dig svinkorkade uttalanden om att det borde finnas en internationell mansdag eller att feminismen har gått för långt så har jag lika mycket rätt att säga emot. Sist vi kollade så stod det inte såhär i grundlagen:

1 § Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad

1. yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor utan att nån jävel säger emot

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Punkt 3 stöter jag på så himla ofta, inte minst under släktträffarna.
    "Ja, men det får man ju inte prata om i det här djävla landet..."
    Fick nog under senaste träffen och frågade hen vem som sagt att hen inte fick yttra sig som sina åsikter. Det blev betydligt tystare då jämfört med innan, då hen faktiskt trodde att hen inte fick prata om det...

    Svar: HAHA ÄGD!
    Mican

    2013-08-03 | 11:59:11

Kommentera inlägget här: