moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jävla transfobiska äckel

Kategori: Feminism och genus

En hemsk ledare i DN idag, som typ handlade om att det ska ses som en frihet och inte en rättighet för transpersoner att byta kön. Att de minsann får finna sig i kravet på att sterilisera sig om de nu absolut måste korrigera könet (även om det enbart är rent juridiskt) och att de egentligen borde söka sig till den privata plastikkirurgin.
 
Snacka om att uttrycka sig transfobiskt asså. 
 
Som om folk ville byta kön bara för att jävlas med samhället. 
Som om alla hade råd att söka sig till privata aktörer. 
Som om transpersoner inte redan är en jävligt utsatt grupp i samhället som inte behöver få mer skit kastad mot sig.
 
Alltså, fatta att känna att du är i fel kön och att du inte kan må bra om du inte får byta kön. Fatta vilken ångest. Eller jag kan inte fatta för jag är ju själv trygg i min könsidentitet, men bara för det behöver jag ju inte håna dom som inte är det. Blir så trött på människor som inte kan acceptera att människor kan ha olika känslor och behov, och som vill göra det svårt för dessa människor att få sina behov uppfyllda. Usch!
 
Läs gärna vad Fanny och Genusfolket skrev om det hela.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Fan va bra skrivet!! Mitt i prick!

    2013-08-13 | 21:33:50
  • Ronja Rajalampi säger:

    Jag kan inte för mitt liv förstå hur en kan jämföra könsbyte med att förstora brösten. Det är väl för fan inte alls samma sak!
    Vissa människor borde inte få yttra sina åsikter...

    Svar: Men eller hur!
    Mican

    2013-08-14 | 06:25:14

Kommentera inlägget här: