moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Nu är det mensvåld mot kvinnor på g!

Kategori: Sån är jag

Jag ska åka iväg på semester imorrn, till USA och roadtrippa. FETT NAJS!
 
Men vet ni vad som är bajs?
 
Jag får ALLTID mens när jag är på nåt ställe där jag vill bada mycket. Vilket är väldigt ironiskt med tanke på att jag ju faktiskt inte får mens normalt (har hormonspiral, får mens kanske en gång i halvåret!) utan bara dom gånger jag verkligen vekligen INTE vill ha mens. Som när jag åker på semester.
 
Och asså mensen, den är så mycket viktigare än den görs. Tycker ni alla ska gå in och läsa mitt inlägg om Mensvåld mot kvinnor så fattar ni nog vad jag menar.
 
Ni då, brukar livmodern jävlas med er?

Kommentarer

  • Ronja Rajalampi säger:

    Den grejen är väl en av fördelarna med att käka p-piller, en kan välja att "hoppa över" mensen (tillfälligt). Har gjort så två tillfällen i sommar då det inte är as kul att ha mens på festival.

    Ang. din fråga: en gång har den gjort det, jag fick min första mens när jag var på ridläger. På natten. Yaay, att vakna upp i en blodig säng när en är typ tio år och inte hemma... i övrigt har jag en ganska snäll livmoder. :)

    2013-08-29 | 11:09:13
  • Matilda säger:

    Min ska alltid till att komma på festivaler (när det är allmänt bökigt med hygien över huvud taget) samt när det blir tillfälle för att ligga (gillar inte att ligga med mens). Har inte varit på EN ENDA festival utan mens och har varit på en hel del. Sjukt tröttsamt. Precis som om livmodern tycker det är så party på festival att den börjar gunga ut blod.

    Ha en trevlig road trip :)

    Svar: Asså visst är det sjukt att det blir så!?
    Tack!
    Mican

    2013-08-30 | 00:40:52

Kommentera inlägget här: