moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

9 av 10 tjejer mår dåligt av reklam

Kategori: Feminism och genus

Ja, eller 9 av 10 tjejer i den här studien om könsdiskriminerande resklam och psykisk ohälsa hos unga. Att jämföra med 3 av 10 bland killarna. Skevt. Skevt överhuvudtaget att unga ska må dåligt över reklam, men jag kan inte direkt säga att jag är förvånad över att tjejer mår ännu sämre. 
 
Nästan 9 av 10 tjejer och nästan hälften av killarna har känt att de velat ändra något med sig själva när de sett reklam. 
 
Jag blir så arg. Ska fan alltid bära med mej en sprejburk att måla över sexistisk reklam med. Who's with me!?
 
 
 

Kommentarer

  • pelle pettersson säger:

    jag blir så arg när jag tänker på dem som gör sån här reklam ,,är de okunniga eller elaka

    2013-12-10 | 12:20:14

Kommentera inlägget här: