moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Fy fan för att skriva tenta

Kategori: Whatever

Nu har jag suttit massor med timmar och ba ordbajsat ur mig massor av text. Ogillar skarpt att skriva långa akademiska texter, är jävligt trött på det efter 3,5 år på universitetet. Blä. Liksom forskningsbaserade texter och källkritik och akademiskt språk i all ära men nu får det va nog på ett tag. 
 
Det är nåt visst med dom där tentaperioderna asså, tycker jag kan urskilja vissa ovanliga beteendemönster hos mig själv.
 
  • Kommer på att jag inte duschat på tre dagar #tentaperiod
  • Hoppsan, har inte ätit på 10 timmar #tentaperiod
  • Sugit koncentrerat på läppen så länge att den börjat blöda #tentaperiod
  • Ser fyrkantiga ljus i mörket pga stirrat så länge på en datrorskärm #tentaperiod
  • Har träningsvärk i händer och fingrar #tentaperiod
  • Måste hela tiden avbryta mig i allt jag gör med att skriva upp tenta-tankegångar i kalendern #tentaperiod
  • Äter bara bananer och mackor #tentaperiod
  • Har inte gått utanför dörren på 72 timmar #tentaperiod
Osv osv.
 
Vad gör ni för knäppt under tunga pluggperioder?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: