moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Att vaxa fittan är fan det sjukaste

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Asså visst folk får frisera sitt fitthår som dom vill och oralsex blir skönare utan hår och jadajada. Men herreguuuuuuuuuuud att vaxa sina ömtåligaste delar? När det finns rakhyvlar?
 
Har hört många tjejer som berättar om att det gör så jävla ont, värre än att tatueras sig typ, men att det är värt det.
Och jag bara känner djup inom mej att snygghetsen har gått lite väl långt när kvinnor väljer att skinna sina fittor för att känna sig fina. Att dom tycker att det är värt smärtan.
 
Asså för all del fortsätt vaxa snippan, jag tänker inte klaga på vad du som individ gör va. Men fan, ni måste väl hålla med om att det är en struktur som borde bekämpas? Att det är ett sjukt ideal?

Kommentarer

  • Lukas säger:

    Folk har gjort galna saker för sitt utseende i alla tider. Frågan är inte om det blir värre och värre. Frågan är om vi inte borde lära oss någon gång.

    Svar: True that
    Mican

    2013-02-05 | 18:13:23
  • Michis säger:

    Jag vägrar testa vaxning någonsin öht så.. självplågeri känns sjukt ovärt.

    2013-02-05 | 20:29:09
    Bloggadress: http://michaeala.blogg.se
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Det är helt sjukt. Måste göra så jäääävla ont.

    2013-02-05 | 20:37:36
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Lisa - MondoCane säger:

    Tja. Jag har hört att det kan göra mer eller mindre ont (beror på vilken typ av gojja man använder), men det är en smärta som försvinner på en sekund och att det gör det helt okej. En annan grej som händer är att det gör mindre ont och att håret dessutom kan ha svårt att växa tillbaka efter en tids vaxande, vilket ses som ett plus.

    Svar: I c!
    Mican

    2013-02-05 | 22:06:08
    Bloggadress: http://mondokanel.wordpress.com
  • Tatiana säger:

    Jag foljde med en kompis da hon ville prova en "Brazilian" som det kallas nar man vaxar bort all har dar nere, i rumpan ocksa. Hon var tvungen att avbryta behandlingen for att det gjorde for ont pa henne. Men vissa klarar av smartan och sager att det inte ar sa farligt. Dom tycker om hur "lent o fint" det tydligen blir efterat och tydligen om man vaxar regelbundet sa ska man fa mindre och tunnare har dar nere.
    Jag har vaxat bikini linjen sjalv nagra ganger men det blodde alltid sa jag gor inte det langre.
    Daremot vaxar jag benen ovanfor knana typ varannan manad. Och imellanat sa later jag allt har vaxa ut.
    To each his own.

    Svar: Ändå en sjuk företeelse. Men visst om folk klarar av smärtan och tycker det är värt det. En del gillar ju att hänga upp sig själva i krokar från ett tag och dom får väl hålla på med det om dom vill.
    Mican

    2013-02-06 | 00:17:50
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com

Kommentera inlägget här: