moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Det är jobbigt att bryta mot normer

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Oftast känns det asbra för mig att våga sticka ut, inte va till lags. Men ibland är det jävligt jobbigt. Ibland skriker en stark röst "bara raka benen, på med lite mascara och kör - varför ska du krångla till det!?". Samma röst är det som säger att det jag gör bara är en piss i havet och totalt oviktigt och att jag bara sabbar för mej själv i onödan.

Det är jobbigt att försöka undvika att prata om ytliga saker, när så många andra i min närhet "gillar" att prata om det. Det är jobbigt att vilja säga ifrån när någon berömmer mig för mitt utseende.
 
Men fan, jag tror det skulle va ännu jobbigare för mej att bara följa med strömmen utan reflektion. Point of no return, som jag sagt förut.

När jag vill känna mig coolt alternativ igen kan jag lyssna lite på den här låten:
 

Kommentarer

  • Sara Brännholm säger:

    Det kan hjälpa att vara lite "galen" också ;) samt att omge sig med vettiga människor

    Svar: Sant!
    Mican

    2013-02-07 | 08:11:49
    Bloggadress: http://schmenus.wordpress.com
  • Tatiana säger:

    "Det är jobbigt att försöka undvika att prata om ytliga saker, när så många andra i min närhet "gillar" att prata om det."
    Jag vet hur det kanns.....ibland tycker folk at det ar jobbigt att prata om viktiga o djupa amnen, man maste TANKA och ha en ASIKT, kanske inte komma overrens med varandra pga delade uppfattningar, det ar lattare att halla sig till ytliga saker. Bra att du har din blogg sa att du kan saga vad du tycker o kanner!

    "Det är jobbigt att vilja säga ifrån när någon berömmer mig för mitt utseende."
    Tycker du inte om komplimanger? Jag tycker att du ar fin!
    : )

    Svar: Tar gärna komplimanger för egenskaper eller prestationer, men inte utseende. Varför står här: http://moralfjant.blogg.se/2012/november/jag-vill-inte-hora-att-jag-ar-snygg-idag.html
    Mican

    2013-02-08 | 02:09:20
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com
  • Ligneto säger:

    Du borde se filmen "revolver". Du påminner lite om huvudrollen (om du ser HELA filmen).

    Svar: Åh va nyfiken jag vart! Hoppas det är en bra huvudperson annars blir jag fett besviken på dej! ;)

    Hur är vi lika?
    Mican

    2013-02-08 | 14:58:35
  • ligneto säger:

    Säg till när du sett filmen så förklarar jag. Fick ett infall att se den ikväll bara för att jag tänkte på den.. Ganska mind-fuck film...

    Svar: Mää jag laddar ju inte ner film så måste ju hitta den och hyra den och tar massor av tid. men jag måste ju se den nu :)
    Mican

    2013-02-08 | 22:44:28

Kommentera inlägget här: