moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Hur orkar vi?

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Hur orkar vi hålla på och oroa oss över våra kroppar? När det finns så mycket annat att tänka på, roligare saker? Viktigare saker? Försök sluta snygghetsa dej själv. Gör det i små steg, då och då. Våga gå mindre sminkad/osminkad, våga gå klädd i fula kläder, våga skippa rakning osv. Experimentera.
 
Livet blir skönare om du vågar va ful, jag lovar. Det är fan inte lätt, men det är så jävla värt the effort.
 

Kommentarer

  • Lesthi säger:

    True story. Mitt liv blev mycket lättare sen jag slutade sminka mig helt. Saknar inte smink alls!

    Svar: Agree!
    Mican

    2013-02-01 | 09:12:29
    Bloggadress: http://lesthi.blogspot.se/
  • Angelika säger:

    Jag har aldrig haft något vidare intresse för smink, tyckte det tog för lång tid när jag var mindre, däremot har jag haft fobi för att gå ut kläder jag inte är 100% på att dom är rena, var på stan för någon vecka sedan i byxor med stora gräsfläckar på knäna, och insåg att det bara gjorde dom mer unika.

    Svar: Va härligt! Lite skit rensar luften vettu :D
    Mican

    2013-02-01 | 11:49:55

Kommentera inlägget här: