moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag utmanar er!

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Idun berättade om en jävligt kul utmaning i kommentarerna. Jag tänker göra den lite lättare än hennes variant så att fler vågar testa. Okej är ni beredda, here goes:  

Vi får inte kolla oss själva i spegeln på en vecka. Från och med nu!

Hon berättade att detta ledde till att alla tjejer i hennes gymnasieklass faktiskt inte brydde sig lika mycket om utseendet under denna period. Jag vill testa om det funkar! Ni som inte vill göra det över helgen kan ju starta på måndag :)

Who's with me?

P.S: Jag tänker kolla mig i spegeln när jag borstar tänderna, måste ju se vart tandtråden ska in. Bara liiite fusk.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    oj.... vilken utmaning! haha... undrar hur det skulle gå för mig! Har en tendens att vrida och vända på huvudet och spegla mig i alla bilrutor och fönster med. Mycket pga att jag försöker rätta till min hållning och "stäcka" på mig mer, men mest för att jag spanar in hur jag ser ut.

    Ska göra mitt yttersta för att dra ner på mitt spegeltittande med!

    Svar: Jag tycker också det är skitsvårt! Men spännande :D
    Mican

    2013-02-08 | 17:34:17
    Bloggadress: http://liisajacobsson.blogg.se/
  • Sara Brännholm säger:

    Kul :D

    2013-02-08 | 18:26:03
    Bloggadress: http://schmenus.wordpress.com
  • Saragunmarie säger:

    Herregud, haha :D Jag skulle inte våga.. Tänk om man vaknar upp med världens största finne mitt i fejset och alla andra utom en själv vet om den?! Eller en snorkråka som hänger ur näsan.. ;)

    Svar: Får väl känna efter istället ;)
    Mican

    2013-02-08 | 18:38:54
    Bloggadress: http://saragunmarie.blogspot.fi/
  • aida säger:

    Fyfan vad läskigt!!
    Tänkte först "ska jag?" i mitt huvud,
    men sen kom jag på att det kan bli lite svårt under danslektionerna då rummet är tapetserat av speglar :(

    Modigt i alla fall för de som vågar!
    Jag tror man märker då hur beroende man är av speglar egentligen, de finns ju överallt oO


    Svar: Haha ja blir ju lite svårt, du får blunda när du dansar ;) Kul att utmana sej själv :)
    Mican

    2013-02-08 | 22:51:10
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • aida säger:

    Bara för det så läste jag nyss att man spenderar c 1 år av sitt liv framför spegeln! Sjukt.

    Svar: Hahah fan va sjukt!
    Mican

    2013-02-08 | 23:32:19
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • noboytoy säger:

    Jag slängde ut både våg och helkroppsspegel när jag var runt 20-25 år. Rekommenderas;)

    Slöseri med tid att står och glo på något som man aldrig blir nöjd med ändå...

    Svar: Ja! Fast jag brukar använda spegeln till att göra grimaser (lättroad) så det vill jag fortsätta med ;)
    Mican

    2013-02-09 | 00:45:29
  • Ligneto säger:

    När jag pluggade hade jag ingen spegel på tre år... Iofs gick jag upp ca 25 kg xD. Efteråt har jag lyckats gå ned till en vikt som nästan är tillbaka på den innan... Jag föredrar att ha spegel ^^ Det var inte nyttigt att väga så mycket som jag gjorde i slutet där... (Dessutom blir det bra mycket svårare att träffa intresserade tjejer).

    Svar: Pga ingen spegel? :P
    Mican

    2013-02-09 | 10:27:45
  • Ligneto säger:

    Mest pga att äta onyttigt men också för att jag inte hade en uppfattning av hur jävla fet jag hade blivit :p

    Men men... LCHF ftw!

    2013-02-09 | 10:45:06
  • Idun Skuggbarn säger:

    Tack för länkningen! Skulle vara dökul om fler provade på detta! Jag personligen tror ju att det är ganska bra att inte riktigt ha en glasklar uppfattning om sitt eget utseende. Jag vet inte, men det är som att det inte riktigt spelar någon roll längre. Om någon säger att jag ser risig ut rör det mig inte lika mycket längre eftersom jag inte kan gå till en spegel och säga att "ja, det har du ju rätt i". Det blir mer... Jag vet inte. Det spelar ingen roll när jag inte SJÄLV vet.

    Svar: Jävligt cool grej (fast jag har redan misslyckats brutalt med att inte kolla mej i spegeln...)
    Mican

    2013-02-11 | 16:52:16
    Bloggadress: http://skuggornasdotter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: