moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

SCUM var skum

Kategori: Whatever

Har läst ut SCUM nu. Asså visst den hade sina poänger här och där när den hånade hur kvinnan förr i tiden porträtterades som omänsklig, oförståndig etc och gjorde om det till att gälla män. Men mest var den konstig. Inte alls så bra som jag hade trott.

Sett många som skrivit hur den förändrat hela deras sätt att tänka och varit helt revolutionerande. Men jag kände typ ingenting. Alls. Var liksom inget nytt direkt.

Den kanske är för poetiskt för mig, what do I know liksom.

Kommentarer

  • SannaMac säger:

    Typiskt då! Du får hålla till godo med texter OM den och inspirerade av den. Drömfakulteten = bra grej (men det har du ju säkert redan läst). Jag har bokat biljetter till teaterföreställningen Scum-manifestet, men glömmer alltid hämta ut dem...

    Svar: Näpp har inte läst, får testa! Åh jag ska också gå och se SCUM-teatern bara jag kommer ihåg att boka nångång :P
    Mican

    2013-02-25 | 10:47:32
    Bloggadress: http://minasannaord.wordpress.com
  • ett ritstift i din rumpa säger:

    eller så kan det hända att du redan är för påläst och insatt inom ämnet för att den skulle ge dig den aha-upplevelsen som många fått när de läst den :)

    Svar: Ja juste ;)
    Mican

    2013-02-25 | 21:09:25
    Bloggadress: http://yllestrumpa.wordpress.com
  • Sara Brännholm säger:

    Det jag läst av SCUM-manifestet var inte direkt någon höjdare faktiskt. Ibland är jag ledsen att det är så få saker som numer ger mig WOW-känsla :/

    2013-03-02 | 18:19:36
    Bloggadress: http://schmenus.wordpress.com

Kommentera inlägget här: