moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag vill anmäla ett rån

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

Mannen - Hej! Jag skulle vilja anmäla ett rån.

Polisen - Okeeej, ett rån. Vart hände det?

Mannen - Jag följde med en kompis till en fest hos nån av hans bekanta. En av snubbarna där frågade om jag ville hänga med ut och röka och det va jag sugen på. När vi kom ut tryckte han upp mej mot väggen och skrek att jag skulle ge honom mina pengar.

Polisen - Och gav du honom pengarna?

Mannen - Ja, ja det gjorde jag ju. 

Polisen - Så du gav honom villigt dina pengar utan att försöka kämpa emot eller ropa på hjälp?

Mannen - Ja men jag var ju livrädd för att han skulle döda mig! Han var så stark och våldsam.

Polisen - Mhm, men du samarbetade ändå med honom.Vad hade du på dej? Var det kanske märkeskläder?

Mannen - Ja alltså jag hade ju på mej lite snygga kläder för jag skulle ju på en fest, jamen en del märkeskläder. Spelar det roll?
 
Polisen - Det spelar roll, jag måste undersöka omständigheterna. Och jag har fått veta att du skänker rätt mycket pengar till välgörenhet. 
 
Mannen - Ja jag ger mycket pengar till välgörenhet, vad har det med saken att göra?

Polisen - Jamen det är ju inte så konstigt att du blir rånad. Du gick helt villigt till en fest i dyra kläder, och med rykte om dej att ge bort pengar. Så följde du helt villigt med en man ut för att röka. Sen kämpade du inte emot när han bad dej om dina pengar. Det låter faktiskt som om du givit pengarna med vilje, men sen ångrat dig i efterhand?

Mannen - Det här är ju löjligt!

Polisen - Det här är en liknelse vid våldtäktsanmälningar. Detta är vad många kvinnor får möta när dom anmäler en våldtäkt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: