moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Muckar du med mej så muckar jag tillbaka

Kategori: Sån är jag

Att vissa människor har så svårt att köpa det. Som en frågar, får en svar. Alltså förenklar uttryckt: muckar du med mej så muckar jag tillbaka. Dubbelt så hårt.
 
Inte för att jag på allvar tror att det kommer få dej att ändra åsikt eller så. Inte för att jag tror att saken blir bättre av det. Men helt enkelt för att det inte är mitt jävla ansvar att tyst sitta och ta emot en massa skit och försöka lirka med nån som inte visar mej en gnutta respekt. Jag ryter ifrån. Högt. Bara för att jävlas och hämnas, ja. 
 
En professionell hållning, det intar jag på jobbet. Där kommer jag ta emot mängder med skit utan att ge tillbaka. Där kommer jag vara konstruktiv. Se till den andra människans behov, lägga mina egna känslor åt sidan. Det är det en gör, som socialarbetare. Då är det mitt jobb att hjälpa människor - även dom som jag inte tycker om. Det kan jag.
 
Men jag tänker fan inte gå runt som ett vandrande jävla helgon och frälsa alla puckon jag stöter på under min fritid. Nån jävla måtta får det va.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: