moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Nämen snälla banta inte

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Det här inlägget gäller inte dom som måste lägga om kost och vanor för att överleva, utan dom som mer vill "gå ner några kilo till sommaren" eller få en plattare mage eller sånt.
 
Några frågor till dig som vill gå ner några kilo:

- Kommer det göra dig lyckligare? Varför?
- Finns det nåt annat sätt att se på saken?
 
Jag är så trött på allt tjaffs om folk som vill gå ner i vikt (eller tänka på hälsan som många använder som svepskäl) för tänker du gå ner 5 kilo så behöver du faktiskt inte gå ner egentligen. Asså kaloriräknande, snacka om att döda matglädjen.

Det finns iallafall bara en diet jag kommer följa.
 

Kommentarer

  • Michis säger:

    Några frågor till dig som vill gå ner några kilo:

    - Kommer det göra dig lyckligare? Varför?

    För att man får mer positiva kommentarer från folk och känner sig därför snyggare. Roligare att löpa kläder utan att tänka på hur magen kommer se ut i det. När jag hade gått ner för två år sedan typ så kändes det som en stor befrielse att kunna ha vilka kläder som helst, oavsett modell på plagget. Utan att oroa sig eller hålla in magen så fort man satt ner eller dylikt. UNDERBART.
    - Finns det nåt annat sätt att se på saken?
    Att utseendet overall inte borde vara så viktigt. Men nu är det ju så. Däremot är jag inte lika "fanatisk" längre och är inte direkt motiverad att gå ner för jag har ju man o unge ändå liksom och ser rätt bra ut trots att jag inte är jättesmal.

    2013-01-17 | 20:15:54
    Bloggadress: http://michaeala.blogg.se
  • Matilda säger:

    Jag vill inte gå ner utan upp. Inte för att jag är undernärd utan för att jag vill bygga muskler -> muskler väger mer -> går upp i vikt av rätt träning. Nu är ju inte anledningen till att jag vill träna att jag ska gå upp i vikt utan helt enkelt för att jag för ett halvår sedan slutade rida, vilket jag gjort i 12 år i princip varje dag. Trodde allt skulle fortsätta som vanligt efter jag slutat, dum som man är. Nu är jag jämt trött och pallar inget :(
    Våga vägra vikthetsen! :)

    Svar: Ja det är en annan sak, att vilja ha en stark kropp som orkar.
    Mican

    2013-01-18 | 09:03:29
    Bloggadress: http://higgsr.tumblr.com

Kommentera inlägget här: