moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Sitter hemma och bitterfittrar

Kategori: Sån är jag

 
Här sitter jag o tycker synd om mej själv pga snuva och halsont, som en jävla gnällspik. Stannade hemma från skolan och grupparbetet och fast jag inte är så nojig av mej så får jag alltid lite dåligt samvete när jag lämnar gruppmedlemmar i sticket. Iallafall han jag göra lite vettiga saker innan snoret letade sig in i hjärnan.
 
Och varje gång jag är sjuk och liksom rådgör med mej själv huruvida jag ska till skolan eller ej så hör jag päronens röst i huvet. Mamma som alltid röstar för att stanna hemma och ta det lugnt, att lyssna på kroppen. Och pappa som alltid säger skärp dej, det är bara ta en ipren och åka in. Det som inte dödar härdar.
 
Lyssnar alltid mest på mamma ;) Om det inte gäller fotboll ofc, vill jag ju inte missa. Haha alltid lika kul när jag bodde hemma o va halvsjuk o skulle iväg på en träning/match, mamma som ville förbjuda mej och bädda ner mej i soffan i stället och pappa som "hotade" med att jag skulle ses som en svikare som inte ställde upp för laget. Till slut argumenterade dom med varann istället för med mej hehe. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: