moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Vuxna kvinnor måste också våga vägra BH

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Jag gillar inte att ha BH på mig. Jag tycker det är sjukt obehagligt. Tycker allt som smiter åt runt kroppen är obehagligt, och särskilt saker runt bröstkorgen.
 
Men det är ett jävla projekt det där med att vilja vägra BH. Varför? Jo, eftersom kvinnors bröst är så jävla sexualiserade (vems idé var det liksom, skjut dig själv!). Går jag ut med en tunn tröja där bröstvårtorna tydligt kan uttydas så uppfattas det av många som provocerande, och av ännu fler som opassande. Så då måste jag liksom använda tröjorna där bröstvårtekonturerna inte syns igenom så tydligt för att inte uppröra.
 
Eller så skipper jag det och går mot strömmen, yeah! Fast ändå inte. Normbrytande i all ära, men när jag träffar mina manliga kontaktungdomar vill jag liksom inte uppfattas som sexuellt utmanande. Så då får jag ge vika och ta på en äcklig vadderad topp iallafall.
 
Det blir så svårt att som individ bryta mot normen. Så istället måste vi bredda normerna, så individer slipper bryta dom. Men för att det ska kunna ske vet vi ju alla vad som krävs, eller hur? Några måste gå i täten och våga lite mer. Våga vägra BH, till exempel. 
 
Vem är med mig?

Kommentarer

  • Maj säger:

    Jag tycker inte om bh men jag gillar sport bh och hatar att ha dom fria. Så ja gillar att ha de åtsittande, vi alla är olika och tyvärr kan ja inte va med dig. Men ja håller med om de du skriver, de som vill vara utan ska få vara utan.

    Svar: Folk gillar olika :)
    Mican

    2013-07-14 | 16:23:36
  • Anonym säger:

    Skulle gärna gå mer utan bh som protest mot sexualiseringen av bröst men har för stora bröst tyvärr hehe. Får så jäkla ont i ryggen om jag inte har bh! Hade jag haft mindre hade d

    2013-07-14 | 16:49:29
  • Anonym säger:

    ..... hade jag nog aldrig haft bh. De flesta av mina vänner använder faktiskt inte bh! Finns det även nån slags bh-hets bland tjejer? Eller tror ni även tjejer skulle kolla konstgt på mig om jag inte hade bh? Jag frågar bara för jag inte vet! Haha känner att jag lever i en bh-fri bubbla typ!

    Svar: Va skönt! Nämen med stora tuttar så ere ju lite svårare att skippa BH såklart. Kan va skönare att ha en på då.
    Mican

    2013-07-14 | 16:54:32
  • Lesthis gothworld säger:

    Håller helt med dig, jag har typ aldrig bh för det är så obekvämt. De gånger jag har är det tyvärr av samma anledning som du nämner, jag vill ju inte att folk ska tro att jag försöker vara utmanande :< så med vissa tröjor funkar det helt enkelt inte.

    2013-07-14 | 17:29:16
    Bloggadress: http://lesthi.blogspot.se/
  • Carinasdotter säger:

    Fast detta går bara att applicera på tjejer med små bröst. Är beredd att säga att det skulle vara farligt för min kropp och min omgivning om jag slutade använda bh.

    Svar: HAHA din omgivning också. Fick en bild av att du liksom vände dig om lite hastigt och knockade nån medvetslös med tutten :P
    Men det är klart, folk som behöver BH ska ju ha det. Ska ju inte bli omvända normer, utan breddade!
    Mican

    2013-07-16 | 12:47:51
  • Linn säger:

    Åh jag hatar också bh, men har stora hängiga pattar som jag inte känner mig bekväm med att slänga omkring med på stan :( Jag har inte ägt en riktig bh på minst 6 år, utan brukar köra med sport-bh om jag absolut måste. Annars är mitt knep att ha ett eller två tighta linnen som håller in och upp tuttarna något, bara för att jag ska kunna med att gå ut bland folk. Detta är dock inte idealt, då det blir JÄVLIGT varmt, och tuttsvett är fan inget att leka med asså. Hemma går jag antingen bara i t-shirt eller med ett lite tightare linne under någon annan tröja. Jag tycker för det mesta att mitt sätt fungerar ganska bra, men jag får ändå kommentarer från folk ibland (speciellt från min mamma som suckar över att jag aldrig "lärt mig" använda bh!) och jag "kan" inte ha på mig vilka kläder som helst, då vissa plagg verkligen kräver nån (snygg) bh. Jag avskyr att ha stora tuttar och jag HATAR bh!

    Svar: Fett jobbigt läge asså, tacka vette mina små bröst.
    Mican

    2013-08-02 | 15:25:33
    Bloggadress: http://poopie-nonuts.blogspot.se/
  • Victoria- Alla Förtjänar Att Leva säger:

    Jag använder mjuka toppar och/eller åtsmitande linnen under tröjan, det fungerar bra. :) Har ej nog med mod att gå ut utan ^, skulle känna mig väldigt obekväm. :s
    Gillar dock BH:ar utan byglar och annat onödigt blajs, men det är svårt att hitta.

    2013-08-16 | 00:43:33

Kommentera inlägget här: