moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Lite såhär va

Kategori: Whatever

Kommentarer

  • Maja säger:

    Jag ba' tänkte på en sak.... hur långt tror och hoppas du att samhället har kommit, ur feministisk synvinkel, om sådär 50 år? Eller 100 år? Ibland känns det bara så jäkla meningslöst, när man hela tiden får massa mothugg och kritik, när man istället försöker lära folk om feminism. Men någonting måste ju hända, eller? Det känns som att det tar så jäkla lång tid att komma någonvart, men det har ju ändå hänt en del de senaste hundra åren (rösträtt, fri abort osv), så vad tror/hoppas du? Flummig fråga kanske, haha

    Svar: Fett svår fråga. Om 50 år hoppas jag att genusmedvetenheten är mer utbredd i Sverige, att alla yngre generationer förstår vad det handlar om. Tror faktiskt att vi kan nå dit :)
    Men om vi tänker hur länge förtryck har funnits, så känns det ju inte som att allt kommer va frid och fröjd om bara 100 år.

    Va tror du själv? :)
    Mican

    2013-03-11 | 11:06:08
  • Gustav säger:

    Najs fråga!
    Själv hoppas jag på 100% tolerans för allt och alla och ingen särskiljning på kön eller hudfärg.
    Att göra en vettig spekulation är jag inte påläst nog för, men när jag tittar på min egen umgängeskrets ser det ljust ut ^^

    2013-03-11 | 23:58:55

Kommentera inlägget här: