moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Demonstration mot sexism - ska ni gå?

Kategori: Feminism och genus

Ska ni gå på demonstrationen? Själv kan jag inte eftersom jag ska lira fotbollsmatch. Men jag är med i tankarna!

Lördagen den 25 maj så inviger vi sommaren genom att demonstrera i Tantolunden där vi samlas för att lyssna på talare och känna styrkan och kärleken feminister emellan.

Mer exakt plats: Lignaängen, ängen vid korsningen mellan Hornviksstigen och Skarpskyttestigen på lördag kl 15.
 
Tror såna här initiativ är viktiga för att få upp allmänhetens ögon för vad som händer. Förhoppningsvis blir det lite om det hela i media också.

Kommentarer

  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Varför måste allting bra vara SAMTIDIGT!?!? Bläää. Det där hade jag velat gå på.

    2013-05-26 | 08:21:51
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Johanna säger:

    Tror också sådana här initiativ gör skillnad på riktigt. Alla insatser är en del av det större sammanhanget - den feministiska kampen. Var jättefin stämning. Kände mig hoppfull.

    2013-06-17 | 14:15:31

Kommentera inlägget här: