moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag kan fan ingenting nyttigt

Kategori: Sån är jag

Skulle ringa olika bilverkstäder idag och kolla lite prisuppgift för service och annat för bilen. Usch alltså. 
 
Så pinsamt när dom frågar massa grejer som jag fattar att dom måste fråga men som jag inte har nåt svar på eftersom jag är helt jävla efterbliven när det gäller sånt där. Eller, ärligt talat så är jag en jävla rookie i tamejfan allt som rör grejer som ska fixas kring hus och hem. Altt!
 
 
Nyttiga grejer jag INTE är bra på:
- Datorer och annan teknik
- Bilar
- Reparationer (typ trasig kran, lampa, cykelkedja etc)
- Städning
- Matlagning
- Bygga grejer (eller måla/tapetsera)
 
Nyttiga grejer jag är bra på:
- Jaga ut insekter
 
...
 
Måste förihelvete vara världens sämsta sambo. Får fan ta mig i kragen och lära in lite nyttiga grejer! Tröstar mig med att jag i övrigt är en fullkomligt awesome människa med massor av härliga egenskaper.  Och tur att jag är så självgod så att jag även i mitt ödmjuka erkännande av egna brister ändå känner mig nöjd. 
 
Nu ska jag städa toaletten. För första gången med ett särskilt toa-rengöringsmedel. Efter 5 år i "egen" lägenhet så har jag nu äntligen lärt mig att det behövs. Vilken grej va?

Är ni HEM-liga? Alltså duktiga på grejer kring hemmet?

Kommentarer

  • Idun säger:

    Jag är tekniskt intelligent vilket är jäkligt praktiskt. Jag kan oftast lista ut hur jag ska lösa problem även om jag aldrig har haft problemet tidigare, både när det gäller datorproblem och hemmafix. Däremot är jag skitdålig på att laga mat vilket är mindre praktiskt :(

    Svar: Men fan va skönt. Som tur är har jag en sambo som är jävligt duktig på teknik i datorer och sånt åtminstone...
    Mican

    2013-05-27 | 18:00:04
    Bloggadress: http://skuggornasdotter.wordpress.com/
  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Jag kan nog göra rätt mycket, det är bara att jag inte orkar.. X)

    Svar: Hahaha det är fan värre!
    Mican

    2013-05-27 | 18:18:58
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se
  • Lisa Meg säger:

    Skrattade rakt ut när jag läste "Nyttiga grejer jag är bra på: - Jaga ut insekter". <3

    Svar: Jamen det är min grej liksom! Att få ut dom levande dessutom, vilken kvalité!
    Mican

    2013-05-27 | 19:11:58
    Bloggadress: http://fulskratt.blogspot.se
  • schmenus säger:

    Det kan nog vara en av de bästa sakerna med mig. Jag fixar saker och gör det bra. ;)

    Svar: Lyllo dig!
    Mican

    2013-05-27 | 19:29:07
    Bloggadress: http://schmenus.wordpress.com
  • Malin säger:

    Har varit tvungen att lära mig en del, men känner mig fortfarande helt jävla handikappad. Vem vill vara totalt beroende av hjälpen från andra? Jag är också bra på att släppa ut insekter ^^

    2013-05-27 | 22:00:33
  • Tetra säger:

    Jag är väldigt bra på att städa och hålla ordning runt omkring mig (om jag vill), gör väldigt goda kakor och helt okej mat. Jag kan lösa vissa tekniska problem på datorn men eftersom jag har en partner som är intresserad av sådant brukar hen få göra det istället. Hen brukar också få komma till undsättning om jag får syn på en spindel inomhus, jag har en tendens att skrika och kasta saker.

    2013-05-27 | 22:39:09
    Bloggadress: http://tetriminos.blogspot.se
  • Calle säger:

    Jag är både händig, huslig och smart. Men trött. Orkar inte.
    Paradgren: koppla in steroanläggningar.

    2013-05-28 | 08:47:18
    Bloggadress: http://calleism.wordpress.com
  • Schniffen | neurotisk supernörd säger:

    Jag klarar det mesta, fast disken kan bli stående i ett antal dagar innan jag råkar ut för scenariot "hungrig människa - det finns varken rena bestick eller något att tillaga maten i..." Vore SÅ mycket enklare att hålla efter med disken, men jag IDS bara inte xD

    2013-05-28 | 11:13:10
    Bloggadress: http://schniffen.blogg.se

Kommentera inlägget här: