moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Ett viktigt budskap i facebookfeeden?

Kategori: Whatever

Scrollade igenom facebookfeeden, ni vet när en har tråkigt och knappt läser utan ba jaha jaha jaha. Kom dock två bilder, i följd, som fångade mitt intresse.
 
Först den här:
 
Sen den här:
 
 


Budskapet kunde inte vara tydligare. Jag ska äta kanelbullar tills alla märker av förändringen. Tvivlar dock på att det tar 12 veckor för omgivningen att se min glädje över att äta något så gott. Vilket såklart sprids till kroppen, som blir spralligare och mysigare.
 
Det kanske är fråga om nån slags behandling mot höstdeppighet? En kanelbulle om dagen ger en bra känsla i magen? Efter fyra veckor så kommer jag, tack vara bulle-ätandet, att vara lika glad som om det vore sommar och sol och korta kjol? Och denna känsla inom mig kommer efter ytterligare några veckor liksom stråla ut och upptäckas av andra? 
 
Så måste det vara. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: