moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag bara slickade och slickade men inget hände

Kategori: Whatever

Jag ska skicka iväg ett brev (ett vanligt brev, hur gammaldags är inte det!?) och skulle därför slicka igen kuvertet. Slickade, stängde. Det ville inte fastna. Slickade igen, funkade fortfarande inte. Dreglade lite i munnen och slickade med maaaaassor av saliv, fortfarande ville det inte fastna. 
 
Jävla skitpapper! Tänkte jag förstås. Tills jag upptäckte att det satt en liten plastflik över kuvertets klistriga sida. Det var bara att riva av fliken och vika ned. No need för slickande alltså. Så här har jag slösat deciliter saliv helt i onödan. Får förfan ta vätskeåterställande tabletter för att återfå balansen.
 
Till råga på allt råkade jag papercutta mig i bröstvårtan. AJ. 
 
Sensmoralen i denna historia: Undvik att skicka brev via posten. Det är billigare, modernare, enklare och definitivt mer smärtfritt att mejla.

Kommentarer

  • Aida säger:

    - och miljövänligare! :D

    Svar: Ja hur kunde jag glömma det!!!
    Mican

    2013-10-28 | 23:27:56
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • pelle pettersson säger:

    förr när de hade kuverttillverkning på fängelserna var det brukligt att pissa i klistret ,

    Svar: Hahaha vaa?
    Mican

    2013-10-29 | 06:45:45
  • Fine säger:

    Men hur lyckades du pappercutta dig i tutten? Satt du naken och skrev brev? :O

    Svar: Går typ alltid topless när jag är hemma. Så ja, satt i bara trosor.
    Mican

    2013-10-29 | 09:25:24
    Bloggadress: http://libertine.blogg.se

Kommentera inlägget här: