moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Bajsa mera!

Kategori: Feminism och genus

 
Jag kan så väl relatera till skamkänslor kring att gå på toa. Har ju vädligt länge haft en rätt knasig och gasig mage och det hörs och LUKTAR liksom när jag skiter. Det är inte elegant eller diskret eller trevligt på nåt sätt, det går typ rakt emot hur tjejer förväntas vara. Därför är det kanske inte så konstigt att 2 av 3 tjejer har problem med magen. SKITdåligt verkligen. 
 
För att avdramatisera brukar jag snacka överdrivet mycket om bajs. Men det är inte alltid helt lätt när en del typ blir offended av att en säger "jag ska gå och bajsa"!!!?? Liksom wtf, vad är problemet med den infon? 
 
DAGS FÖR FÖRÄNDRING NU! 
 
Kvinnor, bajsa mera! Och alla: prata mer om bajs och bajsande! Sluta håna kvinnor som är tydliga med att dom skiter. TA TAG I SKITEN NU! (hehehe)

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Hahaha! Helt rätt!

    2013-09-21 | 23:25:56
  • Maj säger:

    Jag snackar om bajsa hela tiden. Alla som känner mig får ofrivilligt veta mina toalett rutiner. Hehe. Ja gasar på när de trycker. XD ja har också problem med magen alltså:O och jag lever såhär "man är inte äkta vänner förren man vågar prutta inför varandra" haha.

    2013-09-22 | 09:19:13
    Bloggadress: http://Http://majckj.blogg.se
  • Michis säger:

    I skrivande stund håller jag på att skita på mig, men tycker det är så intressant att läsa grejor på internet!!!

    2013-09-22 | 10:04:33
    Bloggadress: http://michaeala.blogg.se
  • ifrågasättaren säger:

    Jag har haft skit(höhö)jobbigt med att gå på toa hemma hos andra. När jag typ träffar en kompis så är det helt tyst i lägenheten och jag baa "jag ska gå på toa....". Så sitter man där och trycker och försöker göra det så ljudlöst som möjligt. Faan asså, varför ska pruttljud och bajs och kiss vara så jävla tabu? Vad enkelt det skulle vara om det inte var det!

    Svar: Eller hur!
    Mican

    2013-09-22 | 10:29:11
    Bloggadress: http://ifragasattaren.se
  • Ellinor säger:

    2 av 3 tjejer har problem med magen, varifrån kommer den infon?

    Svar: Klippet i inlägget?
    Mican

    2013-09-22 | 11:25:19
    Bloggadress: http://rainydaysandmondays.blogg.se
  • Linnéa säger:

    Haha åh jag älskar också att prata om bajs eller typ säga att "NU SKA JAG BAJSA HÖRNI" för folk blir så stötta och tycker verkligen inte om det. Älskar det. Bäst vore iofs om ingen brydde sig.

    Min pojkvän var av den typen som förnekade att tjejer bajsade när vi blev ihop. Jag mobbade honom och skrattade när han gick in efter mig och kände lukten. Han ändrade sig snabbt. Farlig attityd, att tjejer inte bajsar. Tänk om jag inte vågat stå på mig? Låtit bajsförtrycket råda, så att säga.

    2013-09-22 | 12:02:11
    Bloggadress: http://paettkvastskaft.wordpress.com/
  • Schniffen | neurotisk supernörd säger:

    Jag och min bästis (och tillika inneboende) har under de senaste åren upplyst varandra om när vi skiter, hur det känns att skita, hur fan man egentligen tänker när man sitter och krystar fram IIIIH för att ta i mer när man skiter (vad fan än ett IIIIH skulle ge?!?), samt när vi mensar. Det är intressant på något bisarrt sätt :D

    2013-09-22 | 13:22:50
    Bloggadress: http://schniffen.blogg.se
  • Ellinor säger:

    Inget illa ment mot dig, men det känns som en påhittad siffra för att sälja mer flingor.

    Svar: Ja, är nog mycket möjligt att det är så. Men eftersom min blogg inte är en forskningsrapport så får det stå kvar ;) Dock bra med kritiska ögon så att en inte blir helt lurad - men just i detta fall tycker jag inte det är så relevant om det egentligen är 1 av 10 eller 2 av 3, utan just grejen att det är mycket fler kvinnor än män.
    Mican

    2013-09-22 | 15:52:57
    Bloggadress: http://rainydaysandmondays.blogg.se
  • Torkel säger:

    Ärligt talat är jag inte överdrivet intresserad av att höra om vad folk gör inne i badrummet oavsett vem. Gör det du måste and leave me out of it, jag behöver inte informeras om det

    Svar: Joooo du ska tvångsmatas med bajsinfo! ;)
    Mican

    2013-09-23 | 12:40:03

Kommentera inlägget här: