moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Men varför alltid säga vad du tycker i alla jävla lägen?

Kategori: Whatever

En grej som stör mig är när människor ska bortförklara sårande eller hånande av andra människor med att "men det är ju bara min åsikt" och att en ska klara av lite kritik, en behöver ju faktiskt inte hålla med och får väl slå det ifrån sig då helt enkelt! Att det på något sätt alltid skulle vara värdefullt att dela med sig kritik, oavsett vad det gäller. 

Elaine gör precis detta när hon försvarar sitt inlägg där hon hånade grejen att pluta med läpparna. Och alltså visst det är kanske ingen jättestor och farlig grej att kritisera men att helt slå ifrån sig kritik med hänvsining till att "jag har rätt till min åsikt" är bara så lamt. 
 
Elaine, är det också okej för mig att skriva ut hur äckligt jag tycker det är när tjejer inte rakar armhålorna? Det som hände kvinnan som flashade sin håriga armhåla vid melodifestivalen var alltså inte fel, för dom som hånade sa ju bara vad de tyckte? Hon behöver ju inte ta åt sig eller hur? 
 
Eller kanske kan jag skriva om hur jag tycker det är fel att bli tillsammans med någon som har en annan hudfärg? Och sen om nån blir upprörd ba: Hallååå, det är ju bara min åsikt och ni behöver ju inte hålla med men låt mig säga min kritik! Ta av offerkoftorna era PK-nissar!
 
Vet ni vad som är min åsikt? Att du inte alltid måste säga din åsikt. Om det är något som inte för nåt gott med sig, varför då säga det? Finns inget som helst jävla syfte att säga nåt bara för att. Mer om det här.

Kommentarer

  • Tetra säger:

    Jag skrev lite om det här http://tetriminos.blogspot.se/2013/09/vi-maste-prata.html för att jag läste hennes inlägg och
    jag kände ett akut behov av att bena ut vad hon egentligen säger i sina inlägg. I sitt försvarsinlägg säger hon att hon inte ser ner på kvinnor som plutar med munnen på bilder. Men i sitt första inlägg kallar hon dem för vanställda, förjävliga, sorgliga och patetiska. Det kanske inte var det hon menade men då finns det ett enkelt sätt att undvika att säga saker som en inte menar - säg det bara inte.

    2013-09-26 | 20:04:22
    Bloggadress: http://tetriminos.blogspot.se
  • Tatiana säger:

    Ha Ha.....gillar det du skrev, "Nej nu snackar jag om alla jävla idioter som i alla jävla forum (nätet, TV, på stan, på t-banan) måste skrika ut sina egna, högst personliga, preferenser som om det vore nån slags allmängiltig sanning som alla borde följa om dom vill bli älskade och accepterade." Sa bra!
    : )
    Maste erkanna att ibland basunerar jag ut min asikt hit o dit men du har valdigt RATT i det du skriver. Vem ar jag som ska diktera hur andra lever sitt liv.....forutom nar dom gor nagot riktigt fel.....tex misshandlar barn eller djur. Eller skrapar ner (usch). Nu vet inte jag om Elaine bara blandade sig in i den allmana diskussionen som hennes asikt om att pluta med lapparna skapade, jag hade aldrig ens tittat pa hennes blogg forrans igar.
    Jag har asikter om mycket.....mer handlar det om politiska grejer....jag menar jag forstar att vi alla ar olika och jag gillar det ena medans nan annna gillar nat annat. Helt ok. Det ar latt att dela av sig av sina asikter, speciellt om man nu har en blogg.....da tycker man att man ar lite av en besserwisser ibland.

    Svar: Jo, fast sen är det ju skillnad på åsikter och åsikter. Det är liksom helt onödigt att säga "jag tycker vältränade personer är snyggare" för det ger liksom ingenting (mer än ångest till ej vältränade + spärpå vikten av att va snygg). Men att säga "Jag tycker verkligen vi alla måste sluta skräpa ner pga miljön etc etc" ger ju faktiskt nånting, det finns ett syfte att förbättra världen med kommentaren liksom.
    Eller typ att dela med sig av sina politiska åsikter, det har ju faktiskt ett gott syfte.
    Mican

    2013-09-26 | 22:41:12
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com/serendipity

Kommentera inlägget här: