moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

GLAD PÅSK!

Kategori: Sån är jag

 
Nu drar genushäxan till Blåkulla (=stuga i Dalarna) för rekreation! Ni får nog inte höra från mig på några dagar alltså. Jag veeeet, ni kommer få sån abstinens men ni kan ju rota i arkivet så länge! Eller läsa andra grymma feministiska bloggar!
 
Älskar sånt här asså. Klä ut mig och pyssla och gömma ägg. Kan ställa upp gratis som barnvakt varje påsk och Halloween ba för att ha ett alibi för att gå påskrunda. 
 
Firar du påsk?

Kommentarer

  • peachbeast säger:

    Snälla snälla kom och gör högtid för mina barn! Jag hatar allt vad förberedelser till högtid heter och vägrar faktiskt att göra något då det bara skulle vara jag i familjen (och eventuellt en 2-åring och 5-åring) som fixar allt. Jag gillar högtider men kommer aldrig vara den som håller i det själv. Det är nästan så att jag t.o.m. vägrar födelsedagar - näastan.
    Så snälla moralfjant kom och hjälp mina barn att få pyssla! Tack för en fin blogg dessutom och glad påsk :)

    Svar: JAG KOMMER SÅ HIMLA GÄRNA ALLTSÅ PÅ RIKTIGT! Fast inte nu för ska till dalarna! Men på Halloween :D Så kan vi klä ut oss! :D
    Mican

    2014-04-18 | 09:41:42
    Bloggadress: http://supermancat.blogspot.com
  • Märta säger:

    Jepp!
    Fast hemma hos oss är det främst en religiös högtid, vilket innebär att det är en mycket sorglig dag idag.
    Imorgon är det också lite speciellt. Då är det avbrott i firandet och ska vara som vilken dag som helst, men samtidigt är det väldigt speciellt eftersom det är den enda dagen på hela året då det inte hålls någon mässa. En helt tom dag alltså.
    Sedan på söndag är det fest! Massa god mat och goooodis såklart :)))))

    Svar: FEEEEST :D
    Mican

    2014-04-18 | 13:49:30
  • peachbeast säger:

    Jag bor i Göteborg. Är det görbart då? Du är så välkommen så :-D

    Svar: Näää :( jag bor i sthlm jue :(
    Mican

    2014-04-18 | 19:35:48
  • peachbeast säger:

    Noooooo snyft.

    2014-04-22 | 15:43:57

Kommentera inlägget här: