moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Asså vad är grejen med feminister och kreativa skapelser?

Kategori: Whatever

Har ni tänkt på att typ alla feminister är jävligt kreativa och skapar fina grejer? JAG ÄR SÅ JÄVLA AVIS! Kan typ inte ens skriva mitt eget namn snyggt....eeeeeeeh. Jag vill också kunna göra serier och sy och måla fittprinsessor!
 
Liksom, LD målar, Fanny målar, WDF gör nåt fint som ej ej vet vad det kallas, hej.blekk gör smycken, Kickan Wicksell proffsfotar, Josefin Mälberg gör awesome serier and the list goes on! 
 
What's up with this? Varför är feminister så jävla kreativa? Förklara för mig!
 
 
Höjden av min kreativa förmåga = fula fittor i paint *gråter*
 
 
 

Kommentarer

  • Aida säger:

    Jag tyckte den där fittan var väldigt konstnärlig :)

    2014-02-26 | 20:05:57
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • Marie säger:

    Fittor är alltid bra! :'D <3

    2014-02-26 | 20:20:45
    Bloggadress: http://kusken.vimeddjur.se
  • Ordterror säger:

    Asså seriöst! Din fitta är ju skitsnygg!! Jag tänker att ALLA är kreativa, men att vara kreativ innebär inte att en ska vara jävligt bra på att antingen måla, sy eller göra smycken. Kreativitet är allt. Att göra sin grej. Om matte exempelvis är din grej, då är din kreativitet att skapa med matematik, att räkna, att klura ut mattematiska problem. Men jag fattar hur du tänker. Det är ju så samhället förmedlar kreativitet, att det är typ konstnärer och musiker som är kreativa. Alla andra är det inte. Men jag håller inte med. Du är kreativ med din blogg :-)

    Svar: Ja jag är jävligt kreativ på andra sätt, nu tänkte jag mer konstnärligt typ :) Men tack för peppen!
    Mican

    2014-02-26 | 20:20:46
    Bloggadress: http://ordterror.wordpress.com
  • Johanna säger:

    Det kanske hör ihop! Feminister vågar lägga tid på det de faktiskt tycker är kul (och ja då blir man ju oftast bättre på det om man gör det ofta, alternativt tycker att någonting man är bra på är kul just för att man har lätt för det). Kanske låter konstigt men iaf jag var fram tills väldigt nyligen sådan att jag tänkte att jag var dålig på att måla, så därför målade jag inte för att jag var rädd för att "göra fel" och det skulle bli fult. Och eftersom jag inte målade så blev jag ju såklart inte bättre liksom. För mig makear det iaf sense med patriarkatets press på att om man är tjej och har ett intresse, då ska man faaaan vara bra på det, annars är man bara en poser. (och om man är bra på det får man iofs ändå inte visa det, för då ska folk ändå berätta att man inte är så bra som man tror att man är).

    Kanske lite så iaf? Eller så måste man kanske bara vara tillräckligt kreativ för att kunna föreställa sig en värld utan så mycket idioti.

    Svar: Ooh intressant teori! Särskilt det sista stycket haha
    Mican

    2014-02-26 | 20:59:21
  • pelle pettersson säger:

    jag bygger träbåtar på fri hand,snipor med ett p,till formen lite lika snippor med två p,

    2014-02-27 | 14:50:00
  • Tetra säger:

    Din teckning är väldigt fin, men om du vill prova något annat gå in på http://weavesilk.com/. Du kan göra jättefina underliv med hjälp av den.

    Svar: Tack för tipset! Cool sida
    Mican

    2014-02-27 | 18:11:21
    Bloggadress: http://tetriminos.blogspot.se
  • Maria säger:

    Alltså, den där fittelimuttan är jättefin, och jag tänker alltid på ordet konst som att det vore "konstigt" om alla gillade ens alster. Det stämmer verkligen att det är i betraktarens ögon, alla kan inte gilla allt, men din teckning uppskattar jag mer än verken av några du nämnde ovan.

    Svar: Åååh fittelimutta bästa ordet ever!
    Mican

    2014-03-01 | 20:40:00
  • When Darkness Falls säger:

    Åh du är så underbar, tack för ett gott skratt! Älskar din "bittra" humor :) Jag tycker också fittan blev fin! När jag började med min konst (paper crafting föredrar jag att kalla det, finns inget bra svenskt ord) kunde jag ingenting. Men man lär sig. Jättemycket handlar om tekniker och med internet kan alla lära sig gratis.

    Håller med om analyserna i de andra kommentarerna. Vi ska vara bäst på en gång och att bara göra något som är roligt räknas inte. Typiskt kvinnliga konstintressen ses det gärna ner på dessutom. Kapitalismen och patriarkatet.

    Kram!

    Svar: KRAM!
    Mican

    2014-03-03 | 05:31:44
    Bloggadress: http://wdarknessfalls.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: