moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Män sluta vara sviniga!

Kategori: Feminism och genus

Blev lite irriterad när jag läste på fb-sidan Ta håret tillbaka 2.0 #hairriot.

MÄN VAFAN! Ni säger till kvinnor hur dom ska se ut och bete sig för att ni ska vilja knulla med dom. Men I've got some news for you VI FINNS INTE FÖR ER SKULL. Ni må tycka att en kvinnas värde sitter i hennes knullbarhet men det är för att ni är röviga små patriarkala bölder.

SLUTA UPP MED ATT BERÄTTA FÖR OSS HUR VI SKA SE UT!

Det är ni som är äckliga. Dra åt helvete med er. Lägger upp den här bilden bara för att störa er, ett helt rimligt skäl.

Förövrigt så jävla komiskt att när vi protesterar mot att vi värderas så hårt utifrån vårt utseende (mycket hårdare än män) så ska män argumentera emot oss genom att säga att vi är fula. Det bevisar bara hur rätt vi har, fattar ni inte det?

Kommentarer

  • pelle pettersson säger:

    kör hårt ,mican,yer dang right...gullig selfie

    2014-02-06 | 09:07:25
  • Fine - en 21årings syn på sex, kärlek och relationer säger:

    so true! kör ba kör

    2014-02-06 | 12:35:27
    Bloggadress: http://liberfine.se
  • Mycket ryggdunkning säger:

    Mycket ryggdukning här i bloggen, känns som det bara kommer tankar ifrån ett håll. Dock är det en personlig blogg, så man får väl ha det i åtanke när man läser.

    Svar: That's because I'm awesome.
    Mican

    2014-02-06 | 13:45:29
  • Calle säger:

    @ryggdunkning: Eller så kan det bero på att hon har rätt?

    2014-02-06 | 15:47:18
    Bloggadress: http://calleism.wordpress.com
  • Läsare säger:

    Två kommentarer skulle jag inte klassa som "mycket ryggdunkning" :P Men men. Här kommer mera i alla fall, en stor fet klapp till Moralfjant!

    Intressant att några hårstrån retar så många... För övrigt undrar jag hur mycket benhår jag rakat av genom tiderna... Liksom om man samlade upp det i en hög, hur mycket skulle det vara? :D

    2014-02-06 | 15:47:53
  • Tatiana säger:

    Tog en bild pa min hariga armhala ikvall i typ samma syfte, tva sjalar - samma tanke.

    Svar: Go us! :D
    Mican

    2014-02-07 | 06:46:19
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com
  • When Darkness Falls säger:

    Älskar dig, du är bäst! <3

    Svar: <3
    Mican

    2014-02-07 | 07:28:37
    Bloggadress: http://wdarknessfalls.wordpress.com/
  • Niklas säger:

    Jag kan greppa poängen men inte riktigt ilskan... Du är trött på bilden av den "klassiska" kvinnan, vilket jag förstår, men hur kommer det sig att du själv generaliserar helt utan hämningar när det gäller män? "Äckliga" osv. Måste säga att jag känner mig en smula trampad på tårna.

    Svar: Kommentaren riktar sig till dom män som svinat sig i eventet. Tycker förövrigt det är fjantigt att lägga fokus på att "det är synd om männen när du generaliserar" när en kvinna säger ifrån gällande förtryck.
    Mican

    2014-02-11 | 17:10:46
  • Niklas säger:

    Jag försöker inte lägga fokus på män i allmänhet, du är för defensiv. Jag berättade bara för dig hur jag personligen kände (något som du själv i ett annat blogginlägg sa skulle bemötas med respekt). Jag är en individ liksom alla andra män och kvinnor, inte någon talesman för mitt kön.

    Svar: Men sluta fjanta dig.
    Mican

    2014-02-13 | 01:33:52

Kommentera inlägget här: