moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Många straff är överflödiga

Kategori: Whatever

Satt och läste Mitt i Tyresö (på toa!), och såg den här notisen om den stackars gubben som typ brände upp sitt kök. 
 
 
Jag ba "gulp" skulle kunna va jag! Nöden har ingen lag ni vet, trycker det på så gör det! Nämen det va inte bajs jag ville snacka utan den här meningen: "Nu har han dömts för allmänfarlig vårdslöshet och måste betala nära 4000 kronor i böter"
 
WHAAAAT!? Vafalls? Gubben har:
1. Vart med om en jäkligt påfrestande händelse.
2. Skämt ut sig inför brandmän.
3. Förstört sin egen spis vilket lär kosta en del att reparera. 
 
Vad är syftet med att ytterligare bestraffa? Asså jag kan förstå om han typ hade som hobby att tutta eld på grejer men ett misstag som han lär ångra jävligt mycket ändå och aldrig göra om? Why?
 
Jag tror överhuvudtaget inte på straff som förändringsmotivation men det här tar fan priset. Det är förihelvete ett misstag som vem som helst (nåja) skulle kunna göra.  Usch.

Kommentarer

  • peachbeast säger:

    Håller med dig. Men det kan ju vara så att det finns saker som artikeln inte förtäljer. Om han har råkat ut för liknande tidigare så kan ju detta vara en rimlig påföljd. Är det första gången det händer tycker jag att han borde slippa böter. Om inte annat borde han få credd för att han faktiskt HAR en pulversläckare hemma. Alltså tar han mer ansvar än många andra hushåll.

    Svar: Jo jag hoppas det!
    Mican

    2014-02-07 | 12:41:23
    Bloggadress: http://supermancat.blogspot.com
  • Lilly säger:

    Hahha det där hände mig i somras när jag skulle göra sylt till min son. Fast det var tyvärr inte toan som kallade utan fb. Så tog mitt ex det emot mig sen när vi kom upp i familjerätten gällande sonen när vi höll på att separera. Dom tyckte dock att det var värre att jag startade en brand med icke vilje än att sonens pappa kom hem döfull på fars dag med vilje så att vi fick fly hem till sonens farmor. Frågan är hur tänkte familjerätten där? Jag tror dom valde honom för att manspatrikatet fortfarande reagerar. För jag kan tycka att det är värre att man gör en sak med vilje än med ovilje.

    2014-02-09 | 09:35:26
    Bloggadress: http://babydollsugardust.blogg.se/

Kommentera inlägget här: