moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Dumma grejer jag gör om och om igen

Kategori: Sån är jag

  • Går in på flashback och läser feminism-trådar fastän jag vet att jag alltid blir provocerad
  • Kliar mig i örat med tops fast det alltid kliar värre efteråt
  • Lämnar kvar dom äckliga bitarna av brödet (dom i kanterna) och blir irriterad på att det bara är äckliga bitar kvar nästa gång jag ska ta ett bröd
  • Kliar sönder mina sårskorpor
  • Kliar sönder andras sårskorpor
  • Stör mig på att jag inte har några sköna trosor men köper aldrig nya
Har du några dumma grejer du gör?

Kommentarer

  • Aida säger:

    Sätter mig vid datorn istället när jag egentligen borde göra ngt viktigt.

    2014-01-08 | 01:08:56
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • pelle pettersson säger:

    jag gör mycket dumt men har aldrig kliat sönder nån annans sårskorpor,eller topsat nåns öron

    2014-01-08 | 11:39:38
  • Aeris säger:

    Ugh, jag håller mig så långt bort från kvinnohatsplatsen nummer 1 (flashback) jag bara kan, den sidan ger mig panik.
    Jag oroar mig för saker jag vet att jag inte behöver oroa mig för, och sedan när jag klarat den här saken jag oroat mig för, så himlar jag med ögonen åt mig själv för att jag oroat mig.
    Är uppe alldeles för sent på kvällarna fastän jag lovar mig själv att låta bli.
    Tappar humöret för småsaker.
    Slösar pengar på onödiga småköp.

    2014-01-08 | 12:58:58
    Bloggadress: http://QueenAeris.blogg.se
  • Freja säger:

    Asså den här grejen med sköna trosor... och sköna bhar/toppar för den delen med.... var finns de?! Jag vill ha lika mjuka trosor som min pojkväns kalsonger, kalsonger skär inte in någonstans eller smyger in någonstans jag inte vill ha dem på. Irriterande att som vuxen kvinna inte kunna finna vanliga, sköna jävla underkläder. (och ja, haha, helt off topic men var tvungen att spy ut lite ilska över det!)

    Svar: JAG HITTAR INGA HELLER! BLIR GALEN!
    Mican

    2014-01-08 | 19:16:33
  • My säger:

    *Tänker alldeles för ofta på min vikt och att jag borde träna mer.
    *Pluggar miljö och mat när jag egentligen är långt mycket mer intresserad av feminism och människor vilket leder till att jag sällan pluggar inför tentor pga läser hellre bloggar än biologi.
    *Tvättar mina kläder fast det inte behövs.
    *Träffar en karl som jag har väldigt heteronormativt sex med.

    2014-01-08 | 20:12:49
  • Matilda säger:

    Freja (och Mican): Nu vet jag inte vad ni anser vara skönt så klart, det är ju upp till var och en, men jag tycker att H&Ms (jag vet, inte bra att handla där) bomullstrosor är helt ok! Har ni inte testat dem så prova, finns ju både "vanliga" och hipster i olika färger :) Inget som skär in, inga hårda kanter och tyg som andas. Tror tom att jag sett sådana ofärgade av eko-bomull också!

    Svar: Tackelitack men tvivlar på det ;) Hipster funkar ej för mig, glider in i röven pga gjorda för minirumpor
    Mican

    2014-01-09 | 20:02:10

Kommentera inlägget här: