moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag skiter i skönhet och pissar på idealen

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

Här lägger jag upp min grymma kropp och ba känner hur nöjd jag är. Fastän jag inte ser ut som idealet. Jag skulle inte vilja ändra nånting, ens om det skedde magiskt med inget jobb och inga risker inblandade. 
 
Den här nöjdheten är rätt ny för mig. Tidigare har jag alltid önskat mig plattare mage, större/rundare bröst, mindre lår osv osv osv. Men det vart så jävla jobbigt att känna ångest över min kropp och över mat & träning. Så nowadays I DON'T GIVE A FUCK ABOUT THAT SHIT. Joina vettja.

Kommentarer

  • Vikk säger:

    Håller helt med!

    2013-01-17 | 19:38:39
  • Idun Skuggbarn säger:

    Jag har aldrig direkt haft problem med mitt eget utseende (tack vare att mina föräldrar är emot allt vad vågar och speglar heter), men en märker verkligen vilken viktig del i vårat samhälle det är. Vissa människor tar bokstavligen illa upp för att jag dyker upp på bröllop och middagar utan smink. För att inte tala om hur konstigt människor tycker det är att inte titta sig i spegeln innan en åker iväg.

    Jag gillar din blogg, jag har precis hittat den men gillar mycket av det du skriver :)

    Svar: Det är så sjukt! Kul, du e välkommen :)
    Mican

    2013-01-17 | 19:41:53
    Bloggadress: http://skuggornasdotter.wordpress.com/
  • Emelie säger:

    Det är bra Mican. Önskar man själv oh fler kunde tänka som du!

    2013-01-17 | 20:33:36
    Bloggadress: http://emeliejuliusson.blogg.se
  • Sara Brännholm säger:

    Jag blir lika glad varje gång som jag ser unga tjejer som vågar detta.
    Du är fantastisk! <3

    Svar: Tack! <3
    Mican

    2013-01-17 | 22:41:03
    Bloggadress: http://schmenus.wordpress.com
  • by smj. säger:

    UNDERBAR MÄNNISKA, DU ÄR FANTASTISKT !
    vem bestämmer hur man måste se ut, jag tycker du är hur snygg som helst så fuck idealet ;)

    Svar: Amen yes tack för smickret!
    Mican

    2013-01-18 | 00:02:54
    Bloggadress: http://somsofie.webblogg.se
  • Idamelissa säger:

    Det kändes lite märkligt att först läsa det här inlägget, för att se en annons för Top Model när jag scrollade ner. Tänkte bara uppmärksamma dig på det, och uppmana dig till att fortsätta vara inspirerande!

    Svar: Aa jag vet kan inte göra nåt åt annonserna :( Suger hårt, men å andra sidan så är det ju ett bevis på att det jag klagar på finns ;)
    Tack för peppet!
    Mican

    2013-01-18 | 00:19:13
  • Matilda säger:

    Har kommenterat lite andra inlägg innan utan att säga något om din blogg men det måste jag ju så klart göra eftersom jag följt den ett tag nu. Fan vad bra den är! Du uppdaterar ofta och BRA/VETTIGT. Så himla gött.

    Svar: Va kul att du tycker så! Blir asglad :D
    Mican

    2013-01-19 | 12:17:15
  • Elin säger:

    FAAN va jag tycker du är cool!!

    Svar: Dito!
    Mican

    2013-01-31 | 18:51:55
    Bloggadress: http://idealfighten.blogg.se

Kommentera inlägget här: