moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Vegetarianer är lite bättre människor

Kategori: Rasism och fascism

Jomen så är det va. Att äta vegetariskt är bättre för den egna hälsan/för miljön/för djuren. Det är inte så att du behöver äta kött för att må bra, det är bara en dum bortförklaring.
 
Finns bara två anledningar till att äta kött egentligen
1. Du är lat
2. Du tycker det är gott

Nu är jag ju inte själv vegetarian (även om jag typ bara äter vegetariskt numera) eftersom jag är rätt lat ibland, inte vill laga egen mat. Och för att det är gott med kött ibland. Men jag står fast vid att jag skulle va en lite bättre människa om jag skippade köttet helt.

Det betyder dock inte att köttätare per definition är dåliga människor, om nån nu skulle skruva till det med den tolkningen.

Kommentarer

  • Mikis säger:

    I totally agree. Ta steget och bli en lite bättre människa, Mican. ;)

    2013-01-01 | 11:23:11
    Bloggadress: http://mikismat.blogg.se
  • Victoria- Alla Förtjänar Att Leva säger:

    Hej Moralfjanten!

    Har du glott på "The Best Speech You'll Ever Hear" som handlar om veganism? Det är en väldigt väldigt bra föreläsning som jag tror att du kommer gillar. :)
    Länk; http://laks.webblogg.se/2011/october/the-best-speech-you-will-ever-hear.html

    Svar: Tack tack!
    Mican

    2013-01-16 | 14:25:55
  • Lisa - MondoCane säger:

    Bättre MÄNNISKOR vet jag inte om jag tycker att vegetarianer är. Däremot kanske bättre matkonsumenter. Det finns många kriterier för att vara en god människa, och vad man äter är knappast något som är A och O i hur bra människa man är.

    Svar: Jo, jag tycker det. Det visar på en vilja att bry sig om jorden/djuren. På samma sätt tycker jag folk som handlar på 2hand är lite bättre människor. Inte så att alla som gör det är bättre än alla som inte gör det, men om två personer hade exakt samma egenskaper förutom att den ena åt kött och den andra va vegan, ja då skulle veganen va den bättre människan.
    Men klart en inte är en dålig människa för att en äter kött/shoppar på hm etc. Det är lite mer komplicerat än så, finns många viktigare faktorer att räkna in som du säger.
    Mican

    2013-02-12 | 12:58:39
    Bloggadress: http://mondokanel.wordpress.com

Kommentera inlägget här: