moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag hoppas min dotter knullar runt

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

med hela jävla skolan, går i urringat och högklackat varje dag och sminkar sig brutalt mycket. Om det är vad hon vill, förstås. 
 
Om 20 år hoppas jag att vi lever i ett samhälle där tjejer tillåts vara sexiga (slampiga?) utan att få mindre respekt av omgivningen. Utan att beskyllas för att vara offer för patriarkatet, objekt, bekräftelsehoror eller korkade. Att dom inte ska behöva anpassa sin klädsel för att slippa bli tafsade på och diskriminerade. 
 
Jag hoppas att sexualiseringen av kvinnor har minskat - alltså att kvinnor inte måste vara lagom sexiga hela jävla tiden (varje reklamaffisch, varje film, varje dag i skolan ja ni fattar) utan att det är helt okej och "normalt" att va osexig också. Ändå hoppas jag att tjejer får va sexiga. Går det ihop? Jodå.Jag vill att tjejer själva ska få välja om, när och hur de vill vara sexiga. Inte att utseendehetsen ska tryckas in i ansiktet på dom vad dom än gör, överallt och hela tiden.
 
Jag bekämpar sexualiseringen - för alla tjejers rätt att vara sexiga på sina egna villkor.
 
Join me?

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Amen to that

    2012-11-07 | 17:04:55
    Bloggadress: http://ilandsporblems.blogg.se
  • Nina säger:

    WORD!
    Det är ju det sexualiteten finns till för.. Att njuta av den, utan skam! Om jag nån gång får en dotter (eller son) kommer jag definitivt lära henne det, samt att samtidigt skydda sig själv (kondom etc.). Sedan är det fritt fram att klä sig hur hon vill och knulla hur många snubbar och/eller brudar hon vill!

    2012-11-07 | 19:24:56
  • Parasitas säger:

    Nej, inte om 20år. NU!

    Svar: Sant :D
    Mican

    2012-11-08 | 19:49:33
    Bloggadress: http://parasitas.blogg.se
  • Gustav säger:

    Precis det jag brukar säga för att få ligga x)
    Nejmen fan, sex och alla uttryck därefterr är vackert, det är upp till var och en... Ordet slampa kan appliceras på lika många män som kvinnor, men är olika laddat för könen. Enligt mina egna fördomar är det gamla mäns fel! ^^

    Svar: Jamen exakt.
    Mican

    2012-12-21 | 12:51:26

Kommentera inlägget här: