moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Så vad ska du säga istället?

Kategori: Whatever

Skrev tidigare idag om att vi borde sluta ge folk komplimanger om utseende till höger o vänster, hela tiden och överallt. Så vad kan du säga istället för "har du färgat håret!?", "va snygg du är idag" eller "oj va du ser vältränad ut!", när du möter upp kompisen utanför spärrarna? Här kommer några konkreta exempel:
 
- Va glad jag är att se dig!
 
- Hej jag har saknat dig!
 
- Du är så jävla härlig!
 
- Alltid lika kul att träffa dig vännen!
 
- Va bra att jag fick träffa dig idag!
 
- Hej! Hur är läget?
 
Eller så kan du bara säga Tjena WAZZUUUP och gå vidare in i ett samtalsämne. Typ så.

Kommentarer

  • Laks - den djurrättande feministen säger:

    Så där försöker jag också göra. LD har ju inspirerat mig fruktansvärt mycket, dig också antar jag ;)

    Jag tycker dock att det kan en annan sak att uppmärksamma utseendet, men då utan att betygsätta eller värdera det. Om någon har färgat håret t.ex, då kan jag gärna uppmärksamma det genom att fråga "har du färgat håret? Vad roligt! Blev du nöjd?" osv. Vad jag personligen sedan tycker om hårfärgen är dock helt irrelevant eftersom färgen inte råkar sitta på mig utan på den andra personen.

    Svar: Ahm jag kan också råka uppmärksamma sånt ibland (fast oftast märker jag det inte) och det kanske inte är hela världen men ändå sätter det ju fokus på utseende...
    Mican

    2012-11-21 | 22:34:58
    Bloggadress: http://laks.webblogg.se

Kommentera inlägget här: