moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Min gosiga sittvalk

Kategori: Feminism och genus

En av de mjukaste, mest klämvänliga delarna på min kropp. Den ska liksom vara där. Och nej för helvete, jag är inte tjock. Bara fett vältränad ;)

Visste ni att en kan vara både tjock OCH sund? Att övervikt faktiskt inte behöver betyda att en bör lägga om sina levnadsvanor? Det handlar inte om hur mycket en väger eller hur många sittvalkar en har, utan hur en äter och motionerar. Sen visst väger en 300 kg är det ju en sak, men nu snackar jag om den "övervikt" som typ Lady Dahmer har. Om ni inte fattar så läs hennes åsikter om det http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2012/january/vet-ni-vad-som-ar-provocerande-att-vara-tjoc.html#comment. Borde kunna banka in lite vett i skallen på dom flesta.

Och visste ni att en kan vara överviktig utan att vara tjock? Ehm asså det här är stört men jag är mindre än 1 poäng från fetma i BMI-skalan. Kommer alltså upp i 29,3 (vilket klassas som övervikt) och 30 är gränsen för fetma. Säger ganska mycket om hur dålig den är.
 
Nästan fetma? Men visst.
 
 

Kommentarer

  • Ida säger:

    Du är fin!

    2012-12-31 | 00:44:31
  • Aida säger:

    Du är väldigt fin :)

    2013-01-10 | 18:53:57
    Bloggadress: http://www.aidalazarian.blogg.se
  • Eli säger:

    Och världens finaste leende, tror jag.

    2013-01-15 | 17:36:39
  • Amelie säger:

    Tycker med att BMI är missvisande eftersom vi är byggda på olika sätt!
    Du är super fin!

    2013-01-17 | 08:58:32
  • Sara Brännholm säger:

    Jag kommer också upp i övervikt enligt BMI. Jag bajsar på BMI-skalan. Tycker den är rätt värdelös :)

    ps. du är tok-fin precis som du är

    2013-01-17 | 14:46:53
    Bloggadress: http://schmenus.wordpress.com

Kommentera inlägget här: