moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Provocerad?

Kategori: Feminism och genus

Isåfall är det dig det är fel på, och inte mig. Just so you know liksom. Tänkte spräcka hål på lite argument mot kvinnlig behåring:

1. Det är onaturligt.
Seriöst? Det växer fan där naturligt ju, är inte direkt fastlimmat i efterhand...

2. Det är ofräscht.
Varför skulle killars hår vara fräschare?

3. Det är okvinnligt.
Sjukt argument ju. Benhåret börjar växa ordenligt och bli mörkare när man kommer i puberteten och därefter, således när en flicka kan anses bli kvinna. Så hur fan kan det vara okvinnligt att ha hår på benen?
 
4. Det är osexigt.
Okej det här argumentet köper jag. Eftersom vi lever i ett samhälle med sjukt knäppa ideal och utseendenormer. Nån jävel kom på att kvinnor borde raka benen, nån gång förut. I början mycket motstånd säkert men sen hakade folk på. Så nu kan jag inte gå ut i shorts utan att raka benen om jag vill slippa kommentarer om hur jag sköter min hygien. Tack för den!

Men tack å lov finns det ju såklart vettiga människor som inte bryr sig om huruvida jag rakar benen eller inte. Det finns hopp för mänskligheten, och för en förändring av idealet! Kan ni puckon som provoceras bara acceptera att alla inte vill vara slavar under konstiga regler? Vore asnajs.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: