moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

MEN FATTA ATT DU ÄR HELT JÄVLA GRYM

Kategori: Whatever

 
Jag får ofta lust att ba ruska om tonåringar och skrika högt i deras öron så att inga andra röster kan konkurrera med min. Jag vill skrika "DU ÄR UNDERBAR, LIVET ÄR DITT, SKIT I RÖVHÅLEN SOM FÖRSÖKER TRYCKA NER DEJ!"
 
Eller egentligen är det inte bara tonåringar det gäller utan folk i allmänhet. Osäkerhet, överdriven ödmjukhet (liksom kasta all skit ba jag säger inte ifrån) jamen låg självkänsla helt enkelt - är fan ett fenomen som går att finna i alla åldrar. Alla verkligen. Och det stör mej som fan. Vill bara ge alla en trygghet i sig själv, visa dom att dom är värdefulla, att det blir bättre. 
 
Enklaste testet att se om en person har låg självkänsla är att ge dom ett papper och be dom skriva ner sina 5 bästa egenskaper. Om pappret är blankt efter några minuter så yes, ladies and gentlemen, här har vi nån som behöver ett sånt där skrik i örat. 
 
Har en kompis i min klass, på universitetet alltså, som inte kom på nåt positivt att skriva om sig själv. Och asså den här tjejen är så jävla fantastisk så jag skulle kunna radda upp hur mycket som helst för hennes räkning. Eller faktiskt hade dom flesta svårt att skriva massa bra egenskaper om sig själva. Kanske va folk rädda att verka skrytsamma och ville inte skylta med sina goda egenskaper.
 
Iallafall, det jag ville komma till. Kan alla bara vakna upp imorgon och känna så här please?
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ida H säger:

    Jag har haft personer under min uppväxt (och nu) som har talat om för mig hur fantastisk jag är. Jag trodde dem inte, det var först när jag kom över min negativa tankespiral som jag faktiskt kunde tro på de personer som tyckte om mig och visade mig mina bra egenskaper. Jag tror att jag till och med kan få ner 10 st bra egenskaper på 5 minuter nu!

    Svar: Tummen upp till dej :) Hur gjorde du för att komma över din negativa tankespiral?
    Mican

    2013-01-24 | 12:56:57
    Bloggadress: http://levapositivt.blogspot.se/
  • Purre säger:

    Jag är:
    1: fantasifull
    2: kreativ
    3: empatisk
    4: ... ehhh.. jag vet hur datorer fungerar
    5: ... ... ... och... umm... jag kan sjunga?

    Det blev lite svårt efter nr 3 där.. Men jag lyckades fylla listan!

    Dock kan jag leva mig in i den stackars killens problem (se nr 3), jag har också såna tankar ibland..

    Folk måste veta hur awesome de är.. inte bara veta, även FÖRSTÅ. Det gäller även mig. Hmm... Japp! En gång i veckan ska jag blogga om en annan bloggare, slumpmässigt utvalt från de jag brukar läsa och skriva varför de är awesome. Beskrivs vad för personer jag upplever att de är... Kan bli skoj!

    Svar: Du glömde smart! Och ödmjuk! :)
    Kul initiativ!
    Mican

    2013-01-24 | 13:22:04
    Bloggadress: http://www.purrespratstund.com
  • Purre säger:

    Du är för övrigt Rainbow Dash. Bara så att du vet.

    Svar: Fy fan va fint! Om jag uppfattas sådär så är jag sjukt nöjd! :D <3
    Mican

    2013-01-24 | 14:59:26
    Bloggadress: http://www.purrespratstund.com
  • wendela säger:

    hur är det? :)

    Svar: Hungrig. Men ska äta snart.
    Mican

    2013-01-24 | 16:40:19
    Bloggadress: http://nattstad.se/wendela/
  • young fire säger:

    Fattar precis. Man vill typ öppna personens hjärna, och byta ut alla dåliga tankar mot bra. Sen bränner man upp de dåliga tankarna på valborg.

    Svar: JAA EXAKT PRECIS SÅ!
    Mican

    2013-01-24 | 20:53:03
    Bloggadress: http://youngfiredotnet.wordpress.com
  • Michis säger:

    Lyhörd, snäll, förstår folk, inlevelseförmåga och genusmedveten och kärleksfull är jag!!! Det kom jag på på 20 sek hehehehe

    Avslappnad spontan öppensinnad

    30 sek

    Generös, omtänksam, glädjespridare, social, bra på att läsa av stämning och höja den, bra på att få folk gilla mig hur motsträviga de än är från början

    1 min.

    Sen tycker jag att jag är jäkligt snygg med fastän jag ej är perfekt!

    Svar: Way to go :)
    Mican

    2013-01-24 | 21:50:25
    Bloggadress: http://michaeala.blogg.se
  • Linnea Elg säger:

    Fan vad nice blogg du har! Inte alls som alla andras, asskönt.
    Kram

    Svar: Men tack! :)
    Mican

    2013-01-27 | 17:04:10
    Bloggadress: http://linneatkelg.blogg.se

Kommentera inlägget här: