moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Min blogg, mina regler

Kategori: Whatever

Det händer alltmer ofta att jag raderar kommentarer. Vissa kommentatorer blir jävligt provocerade av detta och skriver kommentar på kommentar om typ hur feg och odemokratisk jag är. Till er kränkta mähän som sysslar med detta vill jag säga: GET THE FUCK OUT OF HERE!

Min blogg är ingen jävla demokratisk plattform där vem som helst får säga vad som helst. Jag bestämmer om jag vill ha din kommentar här och gnäller du över mitt beslut riskerar du att bli blockad. The hard truth. Jag vill bara ha kommentarer som tillför nåt viktigt eller är peppande. Och jag har lättare att tillåta hård kritik från nån läsare jag är bekant med och som delar mina grundläggande värderingar. Du kan tycka det är orättvist men vettu, jag kunde inte bry mig mindre om vad du tycker. Du och dina hävdelsebehov kan dra nån annanstans. Typ där solen inte skiner.
 
Jag tar gärna emot konstruktiv kritik men tack och lov har jag lärt mig att upptäcka när folk bara är ute efter att sätta dit mig. Och jag tillåter det inte. Stör du mig åker du ut, så enkelt är det. 
 
Saker du kan göra som garanterat stör mig:
1. Ifrågasätt feminism och feminister (annat än internkritik som rör typ brist på intersektionalitet)
2. Förolämpa mig eller mina schyssta läsare
3. Skriv nåt rasistiskt
 
Så, nu vet ni det. Deal with it.

Kommentarer

  • When Darkness Falls säger:

    Applåder!!! Du vet ju hur jag resonerar i de här frågorna. Och jag är precis som du, om jag har någon återkommande läsare som brukar tillföra viktiga synpunkter men som vid något enstaka tillfälle har en åsikt jag tycker är osympatisk har jag såklart större marginaler för hen än någon random anonym som bräker ur sig någon skit som den kräver att det ska tas hänsyn till för vi har ju demokrati och yttrandefrihet! Ja och vi har också demokratiknarkande och yttrandefrihetsmissbruk thank tou very much.

    Kram och kärlek <3

    Svar: Förut har jag typ velat låta alla få säga sitt pga ingen vettig anledning, men så trött på dom som kommer in för att kapa och ställa massa krav om att jag ska svara på ditten och datten. Pallar ej med såna längre, har vettigare saker att göra med min tid.
    Kram! <3
    Mican

    2014-04-16 | 12:38:33
    Bloggadress: http://wdarknessfalls.wordpress.com/
  • Linda säger:

    Eller hur. Samma sak på facebook. Är det MIN facebook det handlar om är det heller inte nån jäkla demokratisk plattfolk där folk kan kräkas hur mycket galla som helst på en, även fast folk verkar tro det och blir så jäkla kränkta om man tar bort en kommentar. Idioti! Jag förhandsgranskar också alla kommentarer på bloggen, det är rätt skönt också när det kommer typ extremt sexistiska kommentarer eller lite hotfullare, då är det bara att radera och ingen äcklig kommentar behöver ligga kvar och skvalpa endast pga. en har glömt att ta bort.

    Svar: Men visst!
    Mican

    2014-04-17 | 23:29:50
    Bloggadress: http://blogg.folkbladet.nu/bruden
  • peachbeast säger:

    Heja dig! Helt rätt! Att det ska vara så svårt för vissa att acceptera. De kan väl skapa sin egen blogg där de kan bräka ur sig all goja hur mycket de vill.

    Svar: Men exakt!
    Mican

    2014-04-27 | 23:39:25

Kommentera inlägget här: