moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag pallar inte engagera mig men saknar det medföljande systerskapet som fan

Kategori: Sån är jag

Hej hej hej hej hej! 

Jag har nog saknat er mer än ni saknat mig! Är knäppt, pallar inte politika mig men saknar det ändå. Har liksom inget brinnande engagemang i hjärnan för anti-rasism, jämställdet eller liksom allmän PK-fiering av samhället. Kanske för att jag måste lägga mycket tankekraft på andra frågor. 
 
Men shiiit vad jag saknar att blogga och läsa andra grymma feministers bloggar. Systerskapet i kommentarsfälten, solidarititen, "us against the world-mentaliteten". Skulle allra helst bo i ett feminisitiskt kollektiv så jag utan minsta ansträngning fick ta del av sånt.
 
Vet ni vad jag vill göra? Jag vill ha en fet fest för alla grymma feminister. Inte alls för att bedriva feministisk kamp för min hjärna har inte den kapaciteten för tillfället men ba för att få lite systerskap i själen. I mina drömmar äter jag kladdkaka med Flickvänsmaterialet, Wdarknessfalls, Amra, Fanny, LD, Vardagsrasismen m.fl och vi har en najs time, snackar inte ens så mycket ba feeeeeling the ickesnubbig gemenskap. 
 
Hade ingen aning om att internet"relationer" (nej känner ju nästan inga av er på riktigt men ni fattar) kunde betyda så mycket för mig. 
 
ALLTSÅ NI ÄR SÅ HIMLA FINA, VET NI DET? Vill ba klämma ihop er i en hög i en matberedare, göra smoothie av er och sen ställa den i frysen så jag kan smutta lite smått på den hela sommar. 

Kommentarer

  • pelle pettersson säger:

    hej mican,jag saknar dig jättemycket


    Svar: <3
    Mican

    2014-06-26 | 05:30:25
  • Elin säger:

    Haha! Vad underbart :) En sådan fest skulle vara grym. Saknat dina blogginlägg. Kram!

    Svar: Tack du! :)
    Mican

    2014-06-26 | 13:13:17
  • Calle säger:

    Fest?
    Kollektiv?
    Nej - vi bygger en hel jävla by! En stad!! Ett land!!!
    (Fast fest låter himla kul det också :) får alla som vill komma?)

    Svar: JA JA JA JA PÅ ALLT! :D
    Mican

    2014-06-29 | 16:38:53
    Bloggadress: http://calleism.wordpress.com

Kommentera inlägget här: