moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Jag är inget pris man vinner

Kategori: Feminism och genus

Jag fick en fråga vad jag tycker om friendzoning. Jag tänker spontant: TRAMS! 

Varför skulle en kille bete sig schysst mot en tjej bara om han "belönas" med sex? Varför kan inte män behandla kvinnor med respekt oavsett om det finns möjlighet att dom kommer ligga eller inte? Varför kan inte kvinnor och män få va kompisar? Så trött på "the game" och denna förväntade spänning som ska finnas mellan kvinnor och män hela jävla tiden. Äcklig sexistisk heteropropaganda.

VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ SNUBBAR SOM TROR FRIENDZONING ÄR ETT RELEVANT BEGREPP FÖR NÅT SLAGS ÄKTA HEMSKT FENOMEN?
 
Kvinnor är inga jävla maskiner som du stoppar snällhetsmynt i och så får du sex tillbaka. Kvinnor är människor och du ska behandla dom på samma sätt som du behandlat en man. Tänk om du blivit fett lack på din killpolare för att han inte "bjöd till", trots att du bjudit honom på mat och alltid ställer upp för honom? OMG. 
 
Åh jag pallar inte redogöra mer för varför begreppet friendzoning är så fruktansvärt löjligt. Blir så irriterad. Ni kan istället kika på serien nedan, den är fett bra. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: