moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Kolla mina bröst e jag en slampa nu?

Kategori: Skönhetsideal och fulfobi

 
Många blir förfärade (jag är delvis en av dom) när tjejer lägger upp "utmanande" (utmanande för vem? samhällsnormen?) bilder. Oj oj oj moraliserandet är i full gång, antingen stackars tjej som har så låg självkänsla att hon måste fläka ut sig själv för att få bekräftelse eller fyfan äckliga jävla bekräftelsehora väx upp. Aja eller dom som ba: Oh snygging grr! Ska vi ligga? men just den kategorin skiter jag i nu.
 
Jag vet att jag själv tänkte fyfan äckliga jävla bekräftelsehora väx upp för bara några år sen och nu på senare tid har det mer blivit stackars tjej som har så låg självkänsla att hon måste fläka ut sig själv för att få bekräftelse. Fast nu har jag börjat ifrågasätt den synen också.
 
Måste det verkligen va så att dessa bilder är ett tecken på dålig självkänsla? Bekräftelsebehov? Kan det inte va en kul grej bara? Eller kan det inte va menat som sexigt utan att dålig självkänsla och bekräftelsebehov ligger bakom? Varför måste tjejers egenvalda sexualitet ALLTID problematiseras? Typ genom slutshaming
 
Jag vill inte motsätta mej tjejers sexyness så länge det är självvalt. Jag tror att många som lägger upp "sexiga bilder" gör det för bekräftelsen men det måste ju också finnas många som faktiskt inte gör det för att dom är fallfärdiga offer, utan för att dom tycker det är roligt och spännande? Såklart finns också mellanting men ni fattar va jag menar.
 
 

Kommentarer

  • Tatiana säger:

    Jag tror att det finns manga orsaker till vad dom flesta kallar "utmananade" bilder. Sjalvklart gor vissa tjejer det for att fa uppmarksamhet o bekraftelse.......manga yngre tjejer tror jag gor det.
    O sen finns det sana som jag tex, jag fiskar inte for uppmarksamhet eller har dalig sjalvkansla, tvartom. Men jag tycker att det ar kul, plus att det ar JAG, lika mycket som att jag gar runt i stora klader eller pyjamas. Plus vissa av bilderna ar snygga o nastan "konst" i mina ogon.
    Sen jobbar jag aven med nagot som manga inte alls forstar sig pa o aven tycker ar forfarligt......men det ar ok for jag ar ok med det......!
    : )
    Gillar din blogg!

    Svar: Diggar din blogg också, tvingar mej att reflektera över mina egna fördomar (som jag inte gärna skyltar med) och sånt älskar jag :)
    Mican

    2013-01-24 | 08:54:03
    Bloggadress: http://www.fargosisters.com

Kommentera inlägget här: